logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۹۹۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان زنجان:

فدراسیون جهانی به مهدی سهرابی اتهام زده است/ بعید است که دادگاه بین‌المللی ورزش، فدراسیون جهانی را محکوم کند

فدراسیون-جهانی-به-مهدی-سهرابی-اتهام-زده-است-بعید-است-که-دادگاه-بین‌المللی-ورزش،-فدراسیون-جهانی-را-محکوم-کند
رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان زنجان در خصوص آخرین وضعیت پرونده دوپینگ مهدی سهرابی، قهرمان دوچرخه‌سواری کشور گفت: مهدی سهرابی، دوپینگ نکرده و این موضوع به احتمال بسیار زیاد منفی بوده و رد شده اما تاکنون وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) به صورت رسمی اعلام نکرده است.

فرهاد عصفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری، مهدی سهرابی را متهم به دوپینگ کرده و وی نیز به اهمین دلیل به دادگاه بین‌المللی عالی ورزش (CAS) شکایت کرده است.

وی با اشاره به نوع شکایت مهدی سهرابی و مستندات ارائه‌شده خاطرنشان کرد: دادگاه بین‌المللی هیچ وقت فدراسیون‌های جهانی را محکوم نمی‌کند.

عصفوری با بیان اینکه دادگاه بین‌المللی، دادخواست‌های مهدی سهرابی را بررسی کرده است، افزود: CAS پس از بررسی مستندات، ایمیل‌هایی زده و گفته که سهرابی باید نسبت به درخواست‌هایش تا حدودی تجدید نظر کند و وکیل وی نیز مواردی را در ادامه ارسال کرده است.

وی با تاکید بر اینکه خیلی سخت است که دادگاه بین‌المللی ورزش به خاطر یک ورزشکار، فدراسیون جهانی را محکوم کند و در واقع این کار را نمی‌کند، تصریح کرد: در این صورت، تبدیل به بدعت می‌شود و سایر ورزشکاران نیز در موارد مشابه با شکایت خود سبب محکومیت فدراسیون جهانی می‌شوند.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان زنجان گفت: خیلی سخت است که دادگاه بین‌المللی ورزش به خاطر یک ورزشکار، فدراسیون جهانی را محکوم کند و به مهمین دلیل CAS به مدت 7 – 8 ماه نتوانست نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کند وگرنه در حالت عادی اگر دوپینگ مهدی سهرابی مثبت بود در همان هفته اول، رای را صادر می‌کردند.

وی تاکید کرد: مهدی سهرابی، دوپینگ نکرده و این موضوع به احتمال بسیار زیاد منفی بوده و رد شده اما تاکنون وادا (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) به صورت رسمی اعلام نکرده است.

عصفوری با تاکید مجدد بر اینکه مهدی سهرابی، دوپینگ نکرده است، اظهار داشت: این یک احتمال بوده و نتیجه تست، منفی است و فدراسیون جهانی می‌گوید با توجه به سنی که داری (حدود 40 سال) و به مسابقات می‌روی ما احتمال می‌دهیم که تو (مهدی سهرابی) دوپینگ می‌کنی زیرا در این سن و سال نباید در دوران اوج باشی!

وی اظهار داشت: این در حالی است که سهرابی اکنون با وجود قرار گرفتن در دوران شیوع ویروس کرونا و علی‌رغم اینکه تعلیق شده اما به طور منظم و روزانه تمرین می‌کند اما فدراسیون جهانی این‌ها را نمی‌بیند و اتهام دوپینگ را به وی وارد می‌کند.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان زنجان با بیان اینکه در ایران مثل تیم‌های حرفه‌ای دنیا تجهیزات پیشرفته پزشکی نداریم که ورزشکاران تحت نظر پزشک، دوپینگ می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه سیستم اداری ما هم طوری نیست که از طریق وزارت ورزش و جوانان بتوانند این موضوع را پیگیری کرده و از حق ورزشکاران ما دفاع کنند و به همین دلیل متاسفانه معمولاً ورزشکاران ما ضرر می‌کنند.

وی در خصوص حضور دوچرخه‌سواران زنجانی در اردوی تیم‌های ملی ابراز کرد: هم‌اکنون محمد رجبلو در اردوی تیم ملی بزرگسالان، مهدی محمدی در اردوی تیم ملی جانبازان و معلولان و محمدامین آقاجانلو در اردوی تیم ملی جوانان حضور دارند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر