logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۹۹۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان خبرداد

ارائه تسهیلات به منظور زراعت چوب در استان زنجان

ارائه-تسهیلات-به-منظور-زراعت-چوب-در-استان-زنجان
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به ارائه تسهیلات به منظور زراعت چوب در استان زنجان گفت: ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای این طرح در نظر گرفته شده است.

به گزارش موج رسا; پیمان فقیه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اجرای طرح‌های احیا، اصلاح و توسعه کپه کاری و نصب آبشخوار در اراضی ملی اظهار کرد: بهره برداری از گیاهان دارویی و صنعتی در سطح استان مورد توجه قرار ‌گرفته است.

وی با بیان اینکه با استفاده از صندوق توسعه ملی کپه کاری در ۶۲۵ هکتار از اراضی ملی که نیاز به اصلاح داشت، انجام شد بیان کرد: بذر پاشی نیز در ۱۵۰ هکتار نیز انجام شد.

فقیه خاطرنشان کرد: ۶۲۵ میلیون تومان میزان اعتبار مصرف شده برای اجرای این عملیات‌ها صرف شده است.

وی بیان کرد: طبق بخشنامه‌ای که سازمان مراتع و جنگلها واصل شده تا پایان ۱۴۰۰ همه پروانه های چِرا باطل می شود و باید آنها تبدیل به طرح‌های مرتعداری شود، این موضوع به همه روستاها اطلاع رسانی شده که حتما نمایندگان‌شان برای تنظیم طرح های مرتعداری اقدام کنند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه منابع طبیعی سالانه حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ اصل نهال را تولید می کند بیان کرد: یکی از بهترین نهالستان شمالغرب کشور را در استان داریم.

وی با تاکید براینکه برای امسال تسهیلات خوبی دارد برای زراعت چوب در استان ارائه می‌شود بیان کرد: ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای این طرح در نظر گرفته شده و علاقه مندانی که می‌خواهند در زراعت چوب فعالیت داشته باشند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

اجرای کامل طرح کاداستر در اراضی ملی تا پایان۱۴۰۰

جلیل سلطان نژاد معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جایگزنی سوخت های مناسب در مناطقی سردسیر و صعب العبور را در دستور کار داریم اظهار کرد: برای جلوگیری از مصرف درختان آبگرمکن‌های خورشیدی در اختیار اهالی برخی از روستاها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید براینکه اجرای کمربند حفاظتی در سراسر استان زنجان اجرا می‌شود عنوان کرد: کمربند حفاظتی برای مشخص کردن حد بین اراضی ملی و اراضی کشاورزی است که عمدتا از روش بنچ مارک بتی استفاده می‌شود.

سلطان نژاد در ادامه با بیان اینکه مبارزه با آفات انگلی به ویژه اورس‌واش را در دستور کار داریم ابراز کرد: در این راستا مبارزه مکانیکی انجام می شود و اگر در سال آینده منابع لازم تخصیص یابد کنترل این بیماری امکان پذیر خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص ارائه مجوز برای رگه‌های جدید معدنی در زنجان اظهار کرد: در مناطقی که گون خیز است مجوز فعالیت‌های معدنی داده نمی‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان با اشاره به اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی استان زنجان ابراز کرد: در بحث کاداستر تا پایان سال ۹۸ ، ۱۲۶ هزار هکتار در سامانه تثبیت و اسناد تک برگی آن صادر شده است.

وی با بیان اينکه در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۴۸۷ هزار هکتار عملیات تثبیت اتفاق افتاده است بیان کرد: موضوع کاداستر از سال ۹۲  در استان زنجان در اراضی ملی اجرا می‌شود.

سلطان نژاد عتوان کرد: اگر بتوانیم کاداستر را به پایان برسانیم بیشتر درگیریها و نارضایتی‌ها حل می‌شود و تثبیت مالکیت با استفاده از کاداستر به راحتی اتفاق می‌افتد و همچنین مشکلات رفع تداخلات نیز برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در مدت سه سال گذشته انجام‌شده و در حال حاضر نیز انجام می‌شود تا سال ۱۴۰۰ طرح کاداستر اراضی ملی تکمیل خواهد شد.

جعفر بیات معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان زنجان نیز در این جلسه بیان کرد: مطالعات آبخیزداری در حدود ۶۰۰ هزار هکتار از ارای ملی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۱ سد خاکی در استان احداث شده است بیان کرد: تکمیل پروژه‌های آبخیزداری در زنجان، ابهر و ماهنشان را در دستور کار قرار دادیم که در دست اجرا است تا از ورود و تخریب سیلاب‌ها و آسیب آنها جلوگیری شود.

بیات با اشاره به نصب تابلوهای اخطار ممنوعیت شنا در حاشیه پروژه‌های بزرگ آبخیزداری استان بیان کرد: متاسفانه در استان زنجان نیز شاهد بی توجهی و شنا کردن عده‌ای در برخی از پروژه های آبخیزداری هستیم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر