logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۹۹۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان زنجان:

تفاوت قیمت مرغ در استان زنجان با سایر استانها دلیل برخی کمبودها است

تفاوت-قیمت-مرغ-در-استان-زنجان-با-سایر-استانها-دلیل-برخی-کمبودها-است
رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان زنجان گفت: مشکلاتی نسبت به کمبود مرغ در بازار وجود دارد اما خیلی حاد نیست و دلیل اصلی آن به تفاوت قیمت مرغ در زنجان با سایر استان‌ها برمی‌گردد.

سیدناصر موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مشکلاتی نسبت به کمبود مرغ در بازار وجود دارد اما خیلی حاد نیست و دلیل اصلی آن به تفاوت قیمت مرغ در زنجان با سایر استان‌ها برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه مصرف روزانه مورد نیاز استان زنجان توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر مصرف، عادی باشد، کمبودی وجود ندارد اما عطشی ایجاد شده که مردم گاهی مقداری بیش از مصرف مورد نیاز خود خرید می‌کنند.

موسوی با بیان اینکه تلاش مسئولان بر این است که بازار مرغ در آستانه عید نوروز، اشباع شود، افزود: روزانه بین 25 تا 30 تُن مرغ در زنجان پخش شده و به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار به ازای هر کیلوگرم 20400 تومان عرضه می‌شود.

وی در خصوص مرغ سبز یادآور شد: این مرغ‌ها خارج از استان می‌آید و قیمت‌شان نیز متفاوت است و شامل تنظیم بازار نیست.

رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان زنجان در پاسخ به اینکه مسئولان چه تمهیداتی جهت اشباع بازار مرغ اندیشیده‌اند، گفت: مرغ‌فروشان، زنجیره آخر عرضه بوده و معمولاً مسئولان، تصمیمات را گرفته و به ما می‌گویند اجرا کنید.

وی ضمن گلایه از مسئولان کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: متاسفانه در جلساتی که مربوط به مرغ و تخم‌مرغ است از اتحادیه، دعوت نمی‌شود و فقط خروجی تصمیمیات را جهت اجرا ابلاغ می‌کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: به همین دلیل از تمهیدات دولتمردان، خبر ندارم و اخیراً نیز جلسه کارگروه تنظیم بازار بوده که ما را دعوت نکرده بودند و به هر حال اما هر تصمیمی که گرفته می‌شود امیدواریم به خیر و صلاح باشد.

رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان زنجان با بیان اینکه قرار بر این است که که مرغداران، میزان مصرف روزانه استان در حالت عادی را تامین کنند، گفت: بر این اساس، قرار شده که مازاد مصرف استان را به استان‌های دیگر عرضه کنند.

وی، یکی دیگر از مشکلات مرغ را عدم رعایت قیمت مصوب در استان‌ها اطراف بیان کرد و اظهار داشت: قیمت مرغ در استان‌های اطراف تا 29 هزار تومان و حتی بالاتر هم عرضه می‌شود و یکی از مشکلات اساسی این است که تمام استان‌ها قیمت مصوب مرغ را رعایت نمی‌کنند.

موسوی ابراز کرد: اگر تمام استان‌ها قمیت مصوب مرغ را رعایت می‌کردند ما هیچ مشکلی نداشتیم اما این مهم رعایت نمی‌شود و خرید با قیمت بالا وجود دارد و طبیعی است که مرغ زنجان با قیمت بالا به آن‌ها فروخته می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر