logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۹۹۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان:

پژوهش‌های علمی در موضوع دفاع مقدس حمایت می‌شوند/ اجرای اقدامات محرومیت‌زدائی به نام شهدا در زنجان

پژوهش‌های-علمی-در-موضوع-دفاع-مقدس-حمایت-می‌شوند-اجرای-اقدامات-محرومیت‌زدائی-به-نام-شهدا-در-زنجان-
جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: از پژوهش‌های علمی در موضوع دفاع مقدس و شهدای استان زنجان حمایت می‌شود.

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به چاپ و رونمایی از 5 عنوان کتاب در خصوص کنگره 3535 شهید استان زنجان، اظهار داشت: 28 عنوان کتاب در دست تالیف است که از جمله این کتاب‌ها می‌توان به کتاب مادران و همسران شهید، کودکان، فرهنگیان اشاره کرد.

وی ادامه داد: 40 عنوان کتاب نیز توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان آماده چاپ است.

این مسئول با بیان اینکه تا کنون بیش از 300 هزار سند از شهدای استان زنجان جمع‌آوری شده است، افزود: این مستندات شامل عکس، فیلم، صوت، خاطره و وصیت‌نامه می‌شود.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از انجام مصاحبه با 2 هزار خانواده شهید در استان زنجان خبرداد و گفت: فراخوان جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا ارائه شد که این امر موجب افزایش تعداد آثار شده است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های متعددی از جمله جشنواره شعر، تئاتر و سرود قبل از برگزاری مراسم اجلاسیه کنگره 3535 شهید استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مستند نقش رزمندگان استان زنجان در دوران دفاع مقدس ساخته شده است، افزود: برنامه‌های دیگری از جمله تله تئاتر، تله فیلم، موشن‌گرافی از رزمندگان استان زنجان در حال ساخت است.

این مسئول یادآور شد: المان و یادمان‌های متعدد کنگره 3535 شهید استان توسط شهرداری زنجان به عنوان کمیته یادمان‌ها در سال آینده ساخته می‌شود.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به برگزاری یادواره‌های مختلف شهید قبل از برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان، ادامه داد: سایت خط شکن‌ها و نرم‌افزار اندریود و نرم‌افزار جامع کنگره 3535 شهید استان زنجان در حال طراحی است که به زودی اجرایی می‌شود.

طهماسبی از ارائه فراخوان مقالات پژوهشی و علمی توسط کمیته علمی کنگره شهدای استان زنجان خبرداد و گفت: از پژوهش‌های علمی در موضوع دفاع مقدس و شهدای استان حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه دو کتاب در موضوع شهدای فرهنگی و معلمان استان زنجان در دست تالیف است، ادامه داد: فعالیت‌ها و اقدامات محرومیت‌زدائی، اهدای جهیزیه، پروژه‌های عمرانی و آبادانی به نام شهدای استان زنجان در حال انجام است.

این مسئول بیان داشت: یادواره‌های شهدا با محوریت پایگاه‌های محله با عنوان شهدا آبروی محله با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در استان در حال اجرا است.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: مصاحبه‌ها و اسناد و مدارک شهدا در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت در سطح استان در حال جمع‌آوری است.   

طهماسبی یادآور شد: اداره ارشاد اسلامی، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، و دیگر نهادهای فرهنگی باید فعالیت بیشتری را ارائه کنند صدا و سیما برنامه‌های متنوعی را در این زمینه اجرایی کرده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر