logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۹۹۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس فدراسیون کاراته:

برای حضور رشته کاراته در المپیک 2024 پاریس ناامید نیستیم

برای-حضور-رشته-کاراته-در-المپیک-2024-پاریس-ناامید-نیستیم
رئیس فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حذف این رشته ورزشی از مسابقات المپیک 2024 پاریس گفت: حضور رشته کاراته در المپیک پاریس، سخت شده اما هنوز ناامید نیستیم زیرا حتما برگشت این رشته ورزشی در المپیک 2024 وجود دارد.

به گزارش موج رسا; سیدحسن طباطبایی امروز در حاشیه مجمع انتخاباتی ریاست هیات کاراته استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رشته کاراته در مسابقات المپیک 2020 توکیو برای اولین بار وارد المپیک شد.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که برای اولین بار وارد المپیک می‌شوند یا باید IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) یا کشور میزبان این پیشنهاد را بدهد که در صورت موافقت، جزء رشته‌های المپیک قرار گیرد.

طباطبایی افزود: ژاپن به دلیل اینکه مهد رشته کاراته است هم پیشنهاد داد و هم حمایت کرد و به همین دلیل، کاراته وارد رشته‌های المپیکی در سال 2020 (المپیک توکیو) شد.

رئیس فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران در خصوص علت حذف این رشته ورزشی از المپیک 2024 پاریس گفت: کمیته بین‌المللی المپیک و کشور فرانسه (میزبان المپیک 2024) هیچ کدام این پیشنهاد را ندادند و لذا این رشته از المپیک 2024 حذف شد.

وی اظهار داشت: حضور رشته کاراته در المپیک پاریس، سخت شده اما هنوز ناامید نیستیم زیرا احتمال برگشت این رشته ورزشی در المپیک 2024 وجود دارد.

طباطبایی در خصوص شرط ورود رشته‌های ورزشی به المپیک خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که برای اولین بار وارد المپیک می‌شوند برای دوره بعدی باید یا کمیته بین‌المللی المپیک و یا کشور میزبان، پیشنهاد دهد.

وی در خصوص ملاک‌های ورود مجدد رشته‌ها به المپیک تصریح کرد: ملاک‌های مختلفی وجود دارد که خود IOC و کشور میزبان تعریف می‌کنند.

طباطبایی در خصوص وضعیت تیم ملی کاراته ایران برای حضور در المپیک 2020 توکیو گفت: شرایط تیم ملی، خوب بوده و تیم پخته و باتجربه و کادر فنی خوبی داریم و امیدواریم بتوانیم نتایج خوبی در مسابقات المپیک کسب کنیم.

وی در خصوص سهمیه ایران در المپیک اظهار داشت: در بخش کومیته و در مجموع دختران و پسران باید 6 سهمیه کسب کنیم که تا امروز 2 سهمیه آقایان و یک سهمیه بانوان مسجل شده و در کاتا نیز 2 سهمیه وجود دارد که هنوز کسب نشده اما فرصت داریم و امیدواریم بتوانیم سهمیه‌های بیشتری کسب کنیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر