logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۹۹۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان خبرداد

افزایش ۱۲ درصدی میزان کشفیات مواد مخدر در استان زنجان

افزایش-۱۲-درصدی-میزان-کشفیات-مواد-مخدر-در-استان-زنجان
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان به میزان کشفیات مواد مخدر در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در ۱۱ ماهه امسال یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان کشف شد که نسبت بهمدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش موج رسا; سردار رحیم جهانبخش امروز در جلسه شورای مواد مخدر استان زنجان، اظهارداشت: در سطح استان زنجان کشت مختص خشاش تاکنون گزارش نشده است و مواد مخدری همچون گل و شاهدانه در مزارع بین بوته‌زارهایی همچون آفتاب گردان و گندمزارها کشت می‌شود.

وی از کشف یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان خبرداد و گفت: ۳ هزار و ۳۳6 نفر در این زمینه دستگیر شدند.

این مسئول با اشاره به توقیف و مصادره ۴۶۳ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت در زمینه مواد مخدر، بیان داشت: یک هزار و ۸۷۱ مرحله طرح پاکسازی در استان اجرایی شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: ۲ هزار و 1۴۳ نفر معتاد بلامکان و ولگرد در استان جمع‌آوری شده و کشفیات مواد مخدر استان نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

سردار جهانبخش ابراز کرد: جمع آوری معتادان در استان زنجان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اکثر سارقان دستگیر شده در استان زنجان معتادان هستند که اگر جمع آوری نشوند، میزان سرقت‌ها و آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد:  استان زنجان در بحث اعتیاد سی‌مین استان کشور است.

این مسئول ادامه داد: زنجان در زمینه توانمندی کنترل موضوع اعتیاد در سطح کشور در گروه خود و در کشور رتبه اول را کسب کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان برضرورت حمایت از خانواده‌های معتادین تاکید کرد و گفت: این خانواده‌ها تحت پوشش هیچ نهادی نیستند.

فرماندار خدابنده در ادامه این جلسه از شناسایی ۱۰معتاد متهاجر در شهرستان خدابنده خبرداد و گفت: همه این افراد جمع‌آوری شده است.

وی از کشف ۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ۱۱ ماهه امسال در خدابنده خبرداد و گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در این شهرستان افزایش یافت.

فرماندار زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: ۶۷ مصوبه در جلسات مبارزه با مواد مخدر شهرستان زنجان تصویب شده است که ۵۹ مصوبه اجرایی شده است.

رضا عسگری فرماندار زنجان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: آموزش‌های مختلفی برای شوراهای اسلامی شهر و دهیاران برگزار شده است و یک باند توزیع مواد مخدر در شهرستان متلاشی شد.

وی از دستگیری یک هزار و ۲۳۸ نفر در زمینه موادمخدر خبرداد و گفت: ۴۱۰ معتاد متهاجر نیز در شهرستان جمع‌آوری شده است.

این مسئول بیان داشت: ۲۴۷ مورد خودرو و ۶۱ موتورسیکلت در این زمینه جمع‌آوری شده است.

فرماندار زنجان تصریح کرد: هیچ کدام از معتادان مراکز درمانی و پاتوق‌ها بر اساس آزمایش‌های اخذ شده به بیماری کرونا مبتلا نشدند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر