logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۹۹۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان زنجان خبر داد؛

تنها پیست استاندارد دوچرخه‌سواری کشور در انتظار تامین اعتبار برای تکمیل

تنها-پیست-استاندارد-دوچرخه‌سواری-کشور-در-انتظار-تامین-اعتبار-برای-تکمیل
رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان زنجان گفت: پیست دوچرخه‌سواری زنجان که تنها پیست استاندارد کشور بوده و قابلیت برگزاری تمام مسابقات بین‌المللی، جهانی و المپیک را دارد نیازمند تامین اعتبار برای تکمیل است.

فرهاد عصفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نیمه‌کاره بودن پیست دوچرخه‌سواری زنجان اظهار داشت: این پروژه نزدیک به 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با مشکل بودجه مواجه شده است.

وی با بیان اینکه پیست دوچرخه‌سواری زنجان، جزء پروژه‌های مهم وزارت ورزش و جوانان است، خاطرنشان کرد: بودجه‌ای که هم‌اکنون به این پروژه اختصاص یافته، سالانه حدود 2 میلیارد تومان است که جوابگوی پیشرفت پروژه نیست.

عصفوری با بیان اینکه قرارداد اولیه اجرای پروژه 20 میلیارد تومان است، یادآور شد: اما اکنون 100 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه مورد نیاز است.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان زنجان با بیان اینکه 2 میلیارد تومان به نوعی برای سرپا نگه داشتن پروژه بوده و جوابگوی تکمیل ان نیست، گفت: از طریق نمایندگان مجلس و وزارت ورزش و جوانان در تلاش و پیگیری برای تامین اعتبار مورد نیاز هستیم اما نیاز به فکر اساسی از سوی مدیران ارشد استان دارد و پیگیری از سوی مسئولان استانی باید مقداری جدی‌تر باشد.

وی اظهار داشت: اعتبار این پروژه با توجه به فهرست بهای سال 88 به مبلغ 20 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود اما قرارداد آن در سال 91 منعقد شده است.

عصفوری خاطرنشان کرد: بعد از سال 91 قیمت مصالح ساختمانی افزایش یافت و با توجه به فهرست بهای امروز، قیمت‌ها حداقل 5 برابر شده است.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان زنجان گفت: پیش‌بینی شده بود که پروژه در موعد مقرر به اتمام برسد اما متاسفانه تغییر دولت‌ها و سپس تعدد پروژه‌ها در کل کشور سبب شد که اعتبارات به سمت پروژه‌هایی که پیشرفت بالایی داشته و در حال تکمیل بودند، سوق داده شود و بودجه آنچنانی به پروژه‌های با پیشرفت پایین، تخصیص نیافت.

وی با بیان اینکه پیست دوچرخه‌سواری زنجان، جزء بزرگترین پروژه‌های ورزشی کشور است، اظهار داشت: پیست زنجان، تنها پیست استاندارد دوچرخه‌سواری کشور است.

عصفوری خاطرنشان کرد: 2 پیست سرپوشیده دوچرخه‌سواری در کشور وجود دارد که یکی در ساری و دیگری در زنجان است.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان زنجان با بیان اینکه پیست دوچرخه‌سواری ساری، غیراستاندارد است، افزود: پیست زنجان، تنها پیست استاندارد کشور است که در صورت تامین اعتبار و تکمیل، قابل استفاده برای مسابقات بین‌المللی، جهانی و المپیک است.

وی با تاکید بر اینکه پیست دوچرخه‌سواری زنجان، استاندارد بوده و قابلیت برگزاری تمام مسابقات بین‌المللی را دارد، یادآور شد: به گفته پیمانکار پروژه در صورت تامین و تزریق اعتبار مورد نیاز، حداکثر ظرف یک و نیم سال، تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر