logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۹۸۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج سازندگی خبرداد

توزیع 16 میلیون بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه

توزیع-16-میلیون-بسته-معیشتی-در-قالب-رزمایش-کمک-مومنانه
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: تا کنون در سه مرحله رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه 16 میلیون بسته معیشتی در بین نیازمندان در کشور توزیع شده است.

به گزارش موج رسا; سردار محمد زهرایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی در نقشه راه خود دارای 4 ماموریت ویژه است که ساماندهی و سازماندهی جریان جهادی کشور و توسعه کمی و کیفی و تخصصی کردن گروه‌های جهادی از جمله این ماموریت‌ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: کمک به دستگاه‌های اجرایی در انجام پروژه‌های محرومیت‌زدائی زودبازده، عام‌المنفعه اقتصادی، انتفاعی و کمک به مردم پایه کردن اقتصاد مقاومتی از دیگر ماموریت‌های این سازمان است.

این مسئول بیان داشت: کمک به صندوق‌های قرض‌الحسنه، تعاونی‌ها و قطب‌های صنایع تبدیلی و خدمت رسانی در حوادث و بلایا از دیگر ماموریت‌های این سازمان است که در نقشه راه چشم‌انداز و افق آن با میدان‌داری بسیج سازندگی تعریف شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: شبکه نیروی انسانی تخصصی در اقشار، رده‌ها و پایگاه‌های بسیج و شبکه‌های از جمله شوراها و مجامع جاری استان‌ها، صندوق‌های قرض‌الحسنه، تسهیل‌گران و سرخوشه‌های قطب‌ها و کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی دو بازوی اجرایی این طرح محسوب می‌شوند.

سردار زهرایی با اشاره به اینکه فعالیت سازمان بسیج سازندگی در قالب این نقشه راه پروژه محور و مقطعی نیست، ادامه داد: صفر تا صد طرح‌های مختلف همانند طرح جامع محرومیت‌زدائی مردم پایه در آن تعریف و مشخص شده است.

وی گفت: دبیری نهضت کمک مومنانه در سپاه و بسیج به سازمان بسیج سازندگی واگذار شده است که سه مرحله این رزمایش در ماه‌های رمضان، ذی‌الحجه محرم و صفر اجرایی شد.

این مسئول تصریح کرد: مرحله سوم این رزمایش در قالب پنج مرحله در هفته وحدت، هفته بسیج، سالروز شهادت سردار سلیمانی، دهه فجر اجرایی شده و مرحله پنجم در قالب میلاد نور از سالروز میلاد امام جواد (ع) تا میلاد امام سجاد (ع) در ماه شعبان اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی از توزیع 16 میلیون بسته معیشیتی و آزاد سازی 4 هزار و 200 زندانی در قالب رزمایش کمک مومنانه خبرداد و گفت: در قالب این رزمایش 21 میلیون پرس غذای گرم، 2 میلیون لوازم التحریر و تبلت در کشور توزیع شد.

سردار زهرایی بیان داشت: در مرحله سوم پیوست پنجم طرح آجر به آجر با همکاری بنیاد مسکن اجرایی و با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر نیز کار مشترکی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با هفته احسان و نیکوکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرده و در روزهای 21 و 21 توزیع این کمک‌ها انجام می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر