logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۹۸۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد؛

تصویب طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی در 17 بخش استان زنجان

تصویب-طرح-توسعه-پایدار-منظومه‌های-روستایی-در-17-بخش-استان-زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در قالب طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی، تعداد 1822 طرح سرمایه گذاری در سطح روستاهای استان ایجاد می شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان زنجان، رضا خواجه‌ای به برنامه توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی استان اشاره واظهار کرد: این برنامه و طرح که بصورت پایلوت کشوری در سطح کلیه منظومه های استان(17) بخش از سال 97 در استان شروع شده بود، پس از طی مراحل مطالعه و بررسی های کارشناسی کارگروه ها و کمیته های مرتبط، به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.

خواجه ای ادامه داد: در قالب این برنامه، تعداد 1822 طرح سرمایه گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان ایجاد می شود که از این تعداد 175 طرح قابلیت برندینگ و 378 طرح دارای مشخصه کارآفرینی خواهد بود و همچنین برای 7094 نفر زمینه ایجاد اشتغال فراهم می شود.

وی تصریح کرد: با عنایت به مطالعات موصوف، تعداد 956 پروژه عمرانی دارای اولویت برای سال های اول و دوم اجرای طرح پیش بینی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه، این طرح به‌لحاظ جایگاه، طرح فرادست طرح هادی روستایی و طرحهای دیگر در سطح منظومه قلمداد می‌گردد، افزود: محدوده مطالعاتی در این طرح، روستاهای واقع در قلمرو تقسیمات سیاسی و اداری بخش است.

خواجه ای خاطرنشان کرد: برنامه توسعه اقتصادی ، اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی استان به منظور توسعة پایدار سکونتگاههای روستایی از طریق انتظام فضایی منظومه‌های روستایی در قالب شبکه‌های محلی و ناحیه‌ای و با تاکید بر روابط و پیوندهای روستایی- شهری تدوین شده است.

وی هدف اصلی طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی را پیشرفت منظومه های روستایی مبتنی بر اصول برنامه ریزی فضایی توسعه پایدار دانست و گفت: ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار در روستاها، تقویت اقتصاد ملی صادرات محور در پیوند با اقتصاد منطقه ای، توانمندسازی اقتصادی روستائیان و ظرفیت سازی مشارکت تحصیل کردگان محلی در طرح های توسعه تنوع بخشی به اقتصاد و معیشت روستائیان ، افزایش سطح درآمد و ارتقاء سطح بهره وری در روستاهای هدف تثبیت جمعیت روستایی و ایجاد انگیزه برای بازگشت مهاجران روستایی از نتایج کلان این طرح به شمار می آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تصریح کرد: تغییر الگوی کشت و توسعه محصولات کشاورزی چهار فصل، ایجاد واحد بسته بندی و فرآوری گیاهان داروی و اسانس گیری، توسعه صنایع دستی، احداث و توسعه فضاهای گلخانه ای و محصولات کشاورزی، سطح بندی و بسته بندی محصولات کلیدی هر بخش بر اساس کیفیت و صادرات محور و فرآوری محصولات باغی همراه با برند سازی، از محورهای پیشران توسعه این طرح تلقی می شود.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر