logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۹۸۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای زنجان مطرح شد؛

۱۰ درصد سالمندان استان زنجان از پوشش حمایتی برخوردار نیستند

۱۰-درصد-سالمندان-استان-زنجان-از-پوشش-حمایتی-برخوردار-نیستند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: ۱۰ درصد سالمندان استان زنجان از هیچ نوع حمایتی برخوردار نیستند.

به گزارش موج رسا; "مسیح‌ الله سلطانی"مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای استان زنجان، اظهارداشت: مکاتباتی با دستگاه‌های اجرایی استان انجام و در زمینه‌های پشتیبانی و جذب، مشارکت‌های مردمی، نظارت و پایش، آموزش همگانی، مراقبت و رهگیری و حمایت و قرنطینه کمیته‌های مختلفی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی دارای وظایف متعددی در ‌کمیته‌ها هستند، افزود: تلاش می‌شود اقدامات از حالت توصیفی درآمده و عملیاتی شود.

این مسئول از شناسایی ۱۱۰ هزار سالمند در استان زنجان خبرداد و گفت: ۱۰ درصد سالمندان استان از هیچ نوع حمایتی برخوردار نیستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: یک هزار و ۵۹۶ سالمند در استان زنجان بدون هیچ نوع پوشش حمایتی هستند.

سلطانی از ارائه ۱۲۱ نوع خدمت به سالمندان خبرداد و گفت:  ۵ هزار و ۸۹۳ سالمند دارای تست مثبت بوده‌ و ۶۵ هزار و ۷۶۰ سالمند از خدمات الکترونیکی بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: ۶۴ هزار و ۱۵۶ سالمند خدمات غیر حضوری و یک هزار و ۴۵۵ سالمند بسته حمایتی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در ادامه این جلسه از حذف دفترچه درمان از اول اسفندماه امسال خبرداد و گفت: این کار موجب جلوگیری از حضور سالمندان در مراکز تامین اجتماعی شد.

علیاری خاطرنشان کرد: هر سال در پایان سال تسهیلاتی برای تامین نیازهای بازنشستگان پرداخت می‌شد که امسال از صفر تا صد بدون مراجعه این تسهیلات به بیس از  یک هزار نفر ارائه شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: بیشتر خدمات به سالمندان در قالب طرح شهید سلیمانی ارائه می‌شود که ۵۳ هزار و ۱۶۰ بسته معیشتی در بین سالمندان توزیع شده است.

محمدی یادآورشد: ۱۳ اقامتگاه در استان در اختیار سالمندان قرار گرفته و ۱۰ خدمت الکترونیکی به سالمندان ارائه شده است.

وی از تداوم خدمات و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مبارزه با بیماری کرونا خبرداد و گفت: استفاده از ظرفیت پانسیون‌ها در صورت درخواست دانشگاه علوم پزشکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر