logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۹۸۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

رزمایش کمک مومنانه برگرفته از فرهنگ حضرت علی(ع) در جامعه اجرایی شد/ حضرت علی (ع) پیشوای محرومان جامعه

رزمایش-کمک-مومنانه-برگرفته-از-فرهنگ-حضرت-علی(ع)-در-جامعه-اجرایی-شد-حضرت-علی-(ع)-پیشوای-محرومان-جامعه
کارشناس مسائل مذهبی گفت: رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه برگرفته از فرهنگ حضرت امیر(ع) در جامعه اجرایی شده است.

حجت‌الاسلام مصطفوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک ولادت با سعادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: دستگیری از نیازمندان به عنوان سیره حضرت علی (ع) در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه تجلی یافت و موجب حل مشکلات بسیاری از نیازمندان جامعه شد.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) همواره دستگیر نیازمندان بود و حتی ضروری‌ترین نیاز خود را در بین مستمندان تقسیم می‌کردند، افزود: روزی مستمندی به سراغ پیامبر گرامی اسلام آمد و آن حضرت سلمان را به در خانه حضرت فاطمه زهرا (س) فرستاد تا نیاز آن مستمند را برطرف کنند، اما با وجود اینکه حضرت زهرا (س) در خانه چیزی نداشتند اما از مستمند دستگیری کردند.

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: دستگیری از مستمندان در فرهنگ ائمه اطهار (ع) همواره وجود داشته و حتی از کوچکترین اموال خود برای رفع نیازهای مستمندان دریغ نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام مصطفوی با بیان اینکه حضرت امیر (ع) به عنوان پیشوای محرومان جامعه بود و بسیاری از مستمندان بعد از شهادت ایشان متوجه شدند که کسی که هر شب از آنها دستگیری می‌کرد، حضرت علی (ع) بوده است، گفت: در فرهنگ اسلامی ائمه اطهار (ع) همواره دستگیر نیازمندان بودند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم در شرایط بیماری کرونا با تدبیر مقام معظم رهبری و به منظور دستگیری از نیازمندان رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه برگزار شد که نتایج بسیار خوبی را داشته است.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: پیامبر گرامی اسلامی به اندازه‌ای افراد را به رعایت حال همسایگان سفارش کرده است که گویی همسایه از همسایه ارث می‌برد که این امر ناشی از فرهنگ دینی جامعه اسلامی است.

 حجت‌الاسلام مصطفوی خاطرنشان کرد: نهج‌البلاغه به عنوان یکی از مهمترین اسناد تاریخی در خصوص ویژگی‌ها و سخنرانی‌های حضرت علی (ع) است که باید مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: حفظ آبروی مومن و انسان از سفارش‌های مولای متقیان است که در سیره عملی و گفتاری ایشان و ائمه اطهار مشاهده می‌کنیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر