logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۹۸۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

استان زنجان در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا موفق عمل کرده است

استان-زنجان-در-پیشگیری-و-کنترل-بیماری-کرونا-موفق-عمل-کرده-است
استاندار زنجان گفت: استان زنجان در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا موفق عمل کرده است.

به گزارش موج رسا; فتح‌الله حقیقی امروز در جلسه شورای ستاد اقامه نماز استان زنمان با تقدیر از تلاش‌های ستاد اقامه نماز استان، اظهارداشت: با انتشار ویروس کرونا شرایط تغییر یافته و باید برنامه‌ریزی‌ها بر اساس این شرایط باشد.

وی برضرورت توجه به شرایط بیماری کرونا در اجرای برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: زنجان به دلیل مشارکت مردم، اقدام خوب مدیران و ائمه جمعه در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا موفق عمل کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ویروس جهش یافته همه دنیا را در برمی‌گیرد اما هر جا نظم پذیر بوده و رعایت کردند، میزان انتشار کمتر بوده است.

استاندار زنجان ادامه داد: اگر پروتکل‌ها را رعایت کنیم اتفاقی نمی‌افتد اما اگر کنترل نکنیم فاجعه به بار می‌آید چرا که ویروس کرونای جهش یافته قابل مقایسه با گذشته نیست  با هر بیمار حداقل ۲۰ نفر دیگر به این ویروس آلوده می‌شوند.

حقیقی با اشاره به کاهش سن ابتلا به بیماری کووید 19، بیان داشت: دربرگیری افراد زیر ۲۵ سال نسبت به گذشته 20 درصد در ویروس جهش یافته افزایش یافته است در حالی که این رقم در گذشته کمتر از هشت درصد بود.

وی خاطرنشان کرد: در استان زنجان به ازای هر هزار نفر ۱۴۰ نفر تست می‌شود و در حال حاضر به ازای هر نفر در ۱۰ نفر مورد بررسی قرار می‌گیرد تا افراد درگیر بیماری شناسایی شده و افراد کمتری آلوده شوند.

این مسئول با بیان اینکه واکسن درمان نبوده و برای پیشگیری به کار برده می‌شود، افزود: باید برای زندگی در شرایط بیماری کرونا برنامه داشت و بر اساس پروتکل‌های اعلامی عمل کرد.

استاندار زنجان با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در حوزه نماز در استان زنجان، بیان داشت: در شرایط بیماری کرونا و به منظور اشاعه فرهنگ نماز باید از بستر شبکه شاد که همه جوانان و نوجوانان در آن عضویت دارند، استفاده کرد.

حقیقی برضرورت ترویج فرهنگ نماز جماعت در خانواد‌ه‌ها تاکید کرد و گفت: باید مطابق با شرایط برنامه‌ریزی و برنامه اجرا کنیم همانطور که برای برگزاری انتخابات در سال ۱۴۰۰ با شرایط کرونا در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی برضرورت انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی و ارائه تکلیف به سازمان‌های اداری برای اجرای برنامه‌های نماز تاکید کرد و گفت: برنامه عملیاتی ترویج فرهنگ نماز برای سال آینده باید تدوین شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پرداخت مطالبات ائمه جماعت ضروری بوده و باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

رئیس کارگروه فرهنگی استانداری زنجان نیز در ادامه این جلسه از تشکیل کارگروه ساماندهی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی استان زنجان خبرداد و تصریح کرد: در قالب این کارگروه نحوه ارائه خدمات به مردم در سفر به ویژه سفرهای نوروزی و تابستانی مورد بررسی قرار می‌گیرد که این کارگروه ۱۵ مصوبه تا کنون داشته است.

علی جعفری با اشاره به تشکیل تیم بازرسی برای بازرسی وضعیت نمازخانه‌های بین راهی استان، گفت: در دو فاز امسال همه نمازخانه‌های بین راهی استان بازرسی شد.

وی خاطرنشان کرد: نمازخانه سرخه دیزج شهرستان طارم تا پایان سال تحویل بهداری برای ارائه خدمات به مردم می‌شود.

این مسئول بیان داشت: همچنین مشکلات مسجد امام خمینی (ره) در خروجی شهرستان خدابنده حل شده است و قرار است هفت پروژه نیمه تمام در هفته آینده به میراث فرهنگی زنجان برای ارائه خدمات به مردم تحویل داده شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر