logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۹۸۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
نائب رئیس کمسیون اصل 90 مجلس خبر داد؛

رسیدگی کمیسیون اصل 90 به تخلفات عدم اجرای قانون کاداستر

رسیدگی-کمیسیون-اصل-90-به-تخلفات-عدم-اجرای-قانون-کاداستر
نائب رئیس کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به تخلفات عدم اجرای قانون کاداستر رسیدگی می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: قانون جامع حد نگار (کاداستر) از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه این قانون از سال 93 تصویب شده است و در مهلت پنج ساله برای اجرا، متاسفانه تنها 6 درصد پیشرفت داشته است، افزود: از دستگاه‌های مرتبط در خصوص چرایی عدم اجرای این طرح سئوال می‌شود.

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از سازمان ثبت اسناد و املاک گزارشی خواسته شده و گزارش سازمان بازرسی نیز در بعد نظارتی و اینکه چه اقداماتی انجام شده است، در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است.

نائب رئیس کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به زودی جلسه‌ای در کمیسیون اصل 90 در خصوص این موضوع برگزار می‌شود، ادامه داد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی با محوریت سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان امور اراضی، جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی و سازمان نقشه برداری در این موضوع در جلسه ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام شجاعی خاطرنشان کرد: اگر خلاهای قانونی در این زمینه وجود دارد توسط مجلس و کمیسیون اصل 90 برطرف شود و اگر خلا قانونی در این زمینه وجود ندارد، آقایان باید پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد:به نظر می‌رسد کوتاهی‌هایی در زمینه اجرای این طرح وجود داشته و احتمال وجود تخلف نیز وجود دارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر