logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۹۷۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان:

مهندسان زنجانی طرح اقدام ملی مسکن را با تخفیف 50 درصد اجرا می‌کنند

مهندسان-زنجانی-طرح-اقدام-ملی-مسکن-را-با-تخفیف-50-درصد-اجرا-می‌کنند
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با بیان اینکه مهندسان در ایفای مسئولیت اجتماعی خود پیشقدم هستند، گفت: تجهیزات بیمارستانی به ارزش 1.5 میلیارد ریال که توسط اعضای این سازمان تامین شده همزمان با روز مهندس (5 اسفندماه) به دانشگاه علوم پزشکی این استان اهدا می‌شود.

به گزارش موج رسا; حسن مجتبی‌زاده امشب در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز مهندس اظهار داشت: مهندسی در کشورمان، تاریخ چند هزار ساله دارد و مهندسان در هر دوره‌ای با توجه به مقتضیات و شرایط روز، تاثیرگذار بوده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر نیز افتخاراتی که مهندسان ایرانی در جنگ تحمیلی، خلق کردند جزء شاهکارهای مهندسی جنگ بود که احداث پل بعثت، نمونه‌ای از این افتخارات است. 

مجتبی‌زاده گفت: با بررسی اتفاقاتی که در فاصله زمانی ۲ زلزله رودبار و سرپل‌ذهاب افتاد، مشاهده می‌شود که خسارت‌های جانی و مالی زلزله سرپل‌ذهاب، کمتر بود علی‌رغم اینکه زلزله سرپل‌ذهاب در بعضی مناطق، شدیدتر هم بود. 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان تصریح کرد: این اتفاقات و کاهش تلفات را مهندسان ایرانی خلق کرده‌اند هر چند باید تلاش کنیم و تلاش هم می‌کنیم که وضعیت، بهتر از امروز شده و خسارت‌ها به حداقل برسد. 

وی با بیان اینکه مهندسان، جزء دلسوزترین، وظیفه‌شناس‌ترین و مسئولیت‌پذیرترین اقشار جامعه هستند، اظهار داشت: مهندسان در تمام برهه‌ها به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و در صفوف اول بوده‌اند. 

مجتبی‌زاده خاطرنشان کرد: مهندسان در طرح اقدام ملی مسکن از جان، مایه گذاشته و با تخفیف ۵۰ درصدی کار می‌کنند که در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی است. 

وی با بیان اینکه مهندسان در بحث‌های خیّری نیز گوی سبقت را ربوده و پیشقدم هستند، گفت: مهندسان، پروژه‌‌های رایگان یا با تخفیف برای مساجد و خیریه‌ها انجام‌ می‌دهند که این نشان می‌دهد فرهنگ‌ مهندسی در ایران، فرهنگ غنی است و خود  را در کنار مردم می‌بینند. 

مجتبی‌زاده با اشاره به حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در زنجان به مناسبت روز مهندس (۵ اسفند) گفت: یکی از اتفاقات مهمی که در این سفر، رخ خواهد داد این است که ایشان به نمایندگی از جامعه مهندسان ایرانی ضمن تجلیل از رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و کادر بهداشت و درمان استان زنجان، تجهیزاتی که توسط اعضا و از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان تامین شده را به دانشگاه اهدا می‌کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، ارزش این تجهیزات را یک و نیم میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: این تجهیزات شامل ۳ دستگاه الکتروکاردیوگراف (نوار قلب) و ۲ دستگاه مانیتور علائم حیاتی است که هر 2 در بیماری کرونا کاربرد دارد.

وی با اشاره به چالش‌های مهندسان گفت: مهندسان طبق تفاهمنامه قبلی، حق بیمه تامین اجتماعی خود را به صورت خویش‌فرمایی و با مبلغ بالا پرداخت می‌کردند اما با تلاش همکاران در شورای مرکزی این مشکل حل خواهد شد و با اصلاحیه قانون که در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسیده و به صحن علنی خواهد آمد که در صورت تصویب آن، افراد دارای پروانه از وزارت راه و شهرسازی مشمول بیمه تامین اجتماعی با مبلغ پایین خواهند بود. 

مجتبی‌زاده با بیان اینکه صنعت ساختمان با مشکلاتی روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مشکل، دخالت افراد فاقد صلاحیت در امر ساخت و ساز است.

وی افزود: با توجه به اینکه مهندسان به لحاظ مالی نیز جزء اقشار ضعیف هستند به‌ویژه در بحث اجرا باید تلاش بر این باشد که افراد فاقد صلاحیت در ساخت و ساز دخالت نکنند که این موضوع در قانون هم آمده است.

مجتبی‌زاده با اشاره به تجربه خوب در مجریان گاز که فقط افراد دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند، گفت: تلاش می‌کنیم این امر در تمام حوزه‌ها تحقق یابد که در این صورت، تحول عظیمی در بحث تخصصی ساختمان خواهیم داشت و مهندسان نیز در صورت وجود مشکل، پاسخگو خواهند بود. 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان در خصوص تعرفه خدمات نظام مهندسی، اظهار داشت: تعرفه‌های سال جاری طی ۲ مرحله در ماه‌های فروردین و خرداد، ابلاغ شده که در خرداد ۵ درصد افزایش یافته بود اما در استان زنجان ملاک همان فروردین است و تعرفه فروردین ماه را اجرا می کنیم.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر