logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۹۷۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر زراعت جهادکشاورزی استان زنجان:

28 هزار تن کود بهاره در بین کشاورزان زنجانی توزیع می‌شود

28-هزار-تن-کود-بهاره-در-بین-کشاورزان-زنجانی-توزیع-می‌شود
مدیر زراعت جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه 28 هزار تن کود شیمیایی بهاره تامین شده است گفت: تا به امروز حدود 14 هزار تن توزیع شده است.

حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه تامین کودشیمیایی 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است اظهار کرد: در خصوص تامین کود ازته برای گندم و کلزا مشکلی در استان زنجان نداریم.

وی با بیان اینکه به مقدار نیاز استان این کودها تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد افزود: برای کودهای وارداتی نیز جایگزین در نظر گرفتیم و برخی از کودهایی که در فصل پاییز برای محصولات کشاورزی استفاده می‌شود از نوع کودهای وارداتی هستند که از تولید داخلی به عنوان جایگزین استفاده می‌شود.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: تدابیر لازم برای فصل پاییز در نظر گرفتیم و قطعا مشکل کودهای پاییزه نیز برطرف خواهد شد.

وی ابراز کرد: 28 هزار تن کود ازته تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

عامری با بیان اینکه 13 تا 14 هزار تن کود بهاره در بین کشاورزان زنجان توزیع شده است بیان کرد: همچنان روند توزیع کود شیمیایی ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی در خصوص تامین کود بهاره وجود ندارد گفت: به دلیل افزایش قیمت کودهای شیمیایی تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد./ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر