logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۹۷۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

اختصاص 104 هزار میلیارد تومان به بودجه عمرانی کشور

اختصاص-104-هزار-میلیارد-تومان-به-بودجه-عمرانی-کشور
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: از کل بودجه 840 هزار میلیارد تومانی تنها 104 هزار میلیارد تومان به بودجه عمرانی اختصاص یافته است.

سید البرز حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: بودجه سال 1400 دارای مشکلات ساختاری بسیاری بود که با پیشنهادات ارائه شده از سوی مجلس شورای اسلامی تا حدودی با اعمال تغییرات برطرف شد اما هنوز هم مطلوب مجلس نیست.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق تغییراتی را در بودجه سال 1400 داد، افزود: داشتن تراز منفی و اتکای بیش از اندازه به صادرات نفت از مهمترین مشکلات بودجه است اما امیدواریم با تغییرات اعمال شده برخی مشکلات حل شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بودجه به تصویب رسیده نیز از نظر کسری تراز و عدم اتکای به صادرات نفت فاصله دارد که امیدواریم در سال آینده این مشکلات حل شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص مبلغ ناچیز برای بودجه عمرانی کشور، گفت: از کل بودجه 840 هزار میلیارد تومانی تنها 104 هزار میلیارد تومان به بودجه عمرانی اختصاص یافته است.

حسینی ادامه داد: برای اتمام پروژه‌های موجود عمرانی کشور بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با بودجه 1400 محقق نمی‌شود.

وی گفت: بودجه عمرانی کشوردر قیاس با بودجه جاری قابل اتکا نیست باید منابع درآمد جدیدی برای بودجه عمرانی دیده شود تا میزان بودجه عمرانی کشور افزایش یابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر