logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۹۷۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
خبر اختصاصی موج رسا/

اعضای هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان مشخص شد+ اسامی

اعضای-هیئت-نظارت-بر-انتخابات-ریاست-جمهوری-در-استان-زنجان-مشخص-شد+-اسامی-
شورای نگهبان با صدور احکامی اعضای هیئت نظارت بر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان را معرفی کرد.

حسین میرزاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اعلام اسامی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان اظهار کرد: دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان بعد از بررسی از بین نخبگان، فرهیختگان و اقشار مختلف مردم تعداد 10 نفر را با اولویت به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان معرفی و هیئت مرکزی نیز از بین این 10 نفر برای 5 نفر حکم صادر کرد.

وی افزود: این پنج نفر آقایان حسین میرزاپور، جواد محجوبی، حجت‌الاسلام علی ناصر، علیرضا زینالی و بهروز عباسی هستند که به عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری معرفی و احکام آنها صادر شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان با بیان اینکه نخستین جلسه هیئت نظارت استان امروز برگزار می شود، عنوان کرد: طبق اصل 99 قانون اساسی نظارت بر چهار انتخابات مهم «مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و همه پرسی و مراجعه به آراء عمومی» وظیفه شورای نگهبان و هیئت‌های منصوب از طرف این شورا است و نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا توسط مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

وی با تاکید دوباره بر این نکته که نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی است، گفت: در انتخابات 1400 دو هیئت نظارت خواهیم داشت یعنی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری که برعهده شورای نگهبان است و نظارت بر انتخابات شوراها که مراحل تایید صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نظارت بر آن از طرف مجلس شورای اسلامی و هیئت نظارتی که از طرف مجلس انتخاب می‌شود، دنبال خواهد شد و شورای نگهبان در این خصوص دخالتی ندارد.

میرزاپور با اشاره روند انتخاب اعضای هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در شهرستانها بیان کرد: از هر شهرستان 6 نفر از بین نخبگان، فرهیختگان و اقشار مختلف مردم با اولویت از طرف رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان به هیئت نظارت استان معرفی می‌‎شوند و هیئت نظارت استان بعد از بررسی برای هر شهرستان 6 نفر را با اولویت به هیئت مرکزی معرفی می نماید که هیئت مرکزی نیز برای سه نفر حکم نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستانها را صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه برای شهرستان مرکز استان یعنی شهرستان زنجان(حوزه انتخابیه زنجان و طارم) هیئت نظارت شهرستانی نخواهیم داشت، گفت: هیئت نظارت استان بر انتخابات ریاست جمهوری در حوزه انتخابیه زنجان و طارم نیز نظارت خواهد کرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان در مورد نحوه انتخاب اعضای هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در بخش‌ها نیز گفت: مسئولین بخشهای دفاتر شهرستانها در بخشها 6 نفر از بین نخبگان، فرهیختگان و اقشار مختلف مردم را با اولویت به هیئت نظارت شهرستان معرفی می‌کنند که هیئت نظارت شهرستان نیز با اعلام نظر در خصوص این 6 نفر، اسامی را با اولویت به هیئت نظارت استان اعلام می‌کند و هیئت استان با انجام بررسی‌های لازم برای سه نفر حکم صادر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مراحل معرفی و صدور احکام اعضای هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در شهرستانها و بخشها در حال انجام است.

به گزارش موج رسا شورای نگهبان، حسین میرزاپور را به عنوان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در استان زنجان انتخاب کرده است.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر