logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۹۷۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

بورس دچار رکود خواهد شد؟

بورس-دچار-رکود-خواهد-شد؟
بورس تهران امروز با ادامه روند ریزشی و افت شدید حجم و تعداد معاملات مواجه شد و شاخص کل با ۱۰ هزار و ۵۱ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۲ هزار واحد ایستاد.

به گزارش موج رسا;  تابلوی معاملات بازار سهام قرمز رنگ شد و همچنان روند ریزشی خود را ادامه می‌دهد؛ ظاهرا قصد توقف این روند نزولی را ندارد. معاملات روز جاری مانند روزهای گذشته با فشار فروش و روند منفی آغاز شد.

حجم و تعداد معاملات امروز نسبت به دیروز و روز گذشته با افت همراه بود به طوری که تعداد معاملات نسبت به روز گذشته کاهش ۲۸ درصدی و حجم معاملات افت ۶۰ درصدی را ثبت کرد؛ که نشان می‌دهد فعالان بازار و خریداران فعلاٌ قصد خرید ندارند؛ این امر سبب شده تا شاهد رکود در تالار شیشه‌ای باشیم.
 
افزایش رکود در معاملات بازار سرمایه، باعث کاهش نقدشوندگی و تشکیل صف‌های فروش در اکثر نمادها شده و خواهد شد؛ البته کاهش دامنه نوسان باعث جلوگیری از افت بیشتر شاخص کل بورس به عنوان نماگر بازار شده است. کارشناسان بر ارزنده بودن بازار سهام و نمادها در وضعیت فعلی تاکید دارند، اما این بازار با رکود ادامه دار مواجه شده که رفته رفته عمیق‌تر خواهد شد مگر اتفاق دیگری رخ دهد.
 

معامله گران امروز در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) بیش از ۷۱۵ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۲ میلیارد و ۹۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.

ارزش معاملات بازار سهام به ۹۲۱۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام حدود ۲۸۰۵ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۶۹۸ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.
 
 
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با ۱۰هزار و ۵۱ واحد کاهش به یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۶۶۴ واحد رسید. شاخص هم وزن هم با ۱۱۴۷ واحد منفی عدد ۴۳۷ هزار و ۱۷۶ واحد را ثبت کرد.
 
معامله گران امروز در بورس بیش از ۲ میلیارد و ۳۷ میلیون سهم و اوراق مالی را در ۲۶۳ هزار نوبت و به ارزش ۲۵۱۸ میلیارد تومان معامله کردند.
 
نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل گهر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی ‌و صنعتی ‌چادرملو  و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با بیشترین اثر منفی در کاهش شاخص بیشترین نقش را داشتند.
 
 
شاخص فرابورس ایران هم با ۹۸ واحد نزول به ۱۷ هزار و ۴۰۲ واحد رسید.
 
حجم معاملات فرابورس افت شدید داشت و کمتر از یک میلیارد سهم بود.
 
معامله گران امروز در فرابورس بیش از ۹۱۲ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۴۵۲ هزار معامله و به ارزش ۶۶۹۴ را دادوستد کردند که بخش عمده‌ای از ارزش معاملات فرابورس به فروش اوراق توسط دولت برمی‌گردد. 
 
نمادهای پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان، سنگ آهن گهرزمین، سرمایه گذاری صبا تامین، اعتباری ملل در کاهش شاخص بیشترین نقش را داشتند./دانا
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر