logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۹۷۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان:

تامین نقدینگی شرکت‌ها از بازار بورس، راحت‌تر از منابع بانکی است/ انجام فرآیند ورود شرکت سیمان خمسه به بازار بورس

تامین-نقدینگی-شرکت‌ها-از-بازار-بورس،-راحت‌تر-از-منابع-بانکی-است-انجام-فرآیند-ورود-شرکت-سیمان-خمسه-به-بازار-بورس
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان گفت: شرکت‌ها در صورت ورود به بازار بورس از مزایای مختلف ان بهره‌مند می‌شوند که مهمترین آن تامین منابع مالی است که این مهم در بازار بورس راحت‌تر از منابع بانکی تامنی می‌شود.

اصغر نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هدف از استقرار تالار بورس در استان‌ها صرفاً خرید و فروش سهام و ثبت معاملات نیست بلکه تالارها علاوه بر آن جهت تامین منابع مالی باید بتوانند نسبت به ورود شرکت‌های مستقر در ان استان به بازار بورس، کمک کنند.

وی با بیان اینکه در این راستا 16 شرکت مستقر در استان زنجان آماده ورود به بازار بورس هستند، خاطرنشان کرد: ارتباط مستمر با این شرکت‌ها جهت پیگیری و رفع مشکلات و پذیرش در بازار بورس داریم.

نجفی، تمایل صاحبان شرکت‌ها را یکی از مهمترین عوامل و شرایط ورود به بازار بورس، فرابورس و بازار پایه بیان کرد و افزود: هر کدام از شرکت‌ها بر حسب رتبه‌بندی می‌توانند در یکی از این بازارها پذیرفته شوند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه تقریباً تمام شرکت‌های مستقر در استان جزء شرکت‌های قوی هستند، گفت: ورود شرکت‌ها به بازار بورس، مزایای زیادی برای آن‌ها دارد که در صورت پذیرش و ورود شرکت‌ها به بازار بورس، موضوع سرمایه را می‌توان از طریق افزایش سرمایه، حل کرد.

وی اظهار داشت: تامین منابع مالی شرکت‌ها از بورس خیلی راحت‌تر از منابع بانکی است زیرا نیازی به ضمانت و سایر مراحل اداری ندارد.

نجفی خاطرنشان کرد: از دیگر مزایای ورود به بازار بورس این است که آن شرکت هر روز به صورت رایگان در تابلوی بورس تبلیغ می‌شود، سهامداران به شرکت اعتماد پیدا می‌کنند و شرکت به راحتی می‌تواند مشکلات نقدینگی خود را از طریق بورس به دست آورد.

*‌ فرآیند ورود شرکت سیمان خمسه به بازار بورس در جریان است

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان در خصوص ورود شرکت سیمان خمسه به بازار بورس گفت: سیمان خمسه، یکی از 16 شرکتی است که فرآیند ورود آن به بازار بورس به صورت ویژه پیگیری می‌شود و این شرکت نیز وارد بورس خواهد شد که امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد.

وی با اشاره به مطالبات سهامداران و فروش سهام شرکت سیمان خمسه توسط برخی از سهامداران اظهار داشت: از سهامداران تقاضا داریم عجله نکنند تا این شرکت وارد بورس شده و سهامداران نیز از مزایای آن بهره‌مند شوند چرا که سهام شرکت‌ها در بازار بورس، قیمت‌گذاری می‌شود که در ان صورت هم به نفع شرکت‌ها و هم به نفع سهامداران است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر