logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۹۷۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یک مسئول در شهرداری زنجان:

فعالیت بازارهای روز در زنجان بستگی به تصمیمات ستاد کرونا دارد

فعالیت-بازارهای-روز-در-زنجان-بستگی-به-تصمیمات-ستاد-کرونا-دارد
رئیس سازمان ساماندهي مشاغل شهري و فرآورده‌هاي كشاورزي شهرداري زنجان با بیان اینکه فعالیت بازارهای روز به تصمیمات ستاد کرونا بستگی دارد، گفت: در صورتی که مجوز بازگشایی و فعالیت بازارهای روز و جمعه‌بازار صادر شود، کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این بازارها راحت‌تر می‌شود.

هادی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: به شدت پیگیر بازگشایی بازارهای روز در سطح شهر هستیم اما علی‌رغم مکاتبات فراوان متاسفانه هنوز ستاد کرونا هیچگونه مجوزی در این زمینه صادر نکرده است.

وی با بیان اینکه بازگشایی بازارهای روز از 2 جهت بهتر می‌شود، خاطرنشان کرد: هم اسفندماه به دلیل قرار گرفتن در آستانه عید نوروز، زمان رونق کسب و کارها است و هم اینکه در صورت بازگشایی و اجازه فعالیت بازارهای روز، مشکلات شهرداری نیز حل می‌شود.

عسگری افزود: در این صورت، دستفروش‌ها از سطح شهر جمع شده و به صورت متمرکز در یک منطقه قرار می‌گیرند و راحت‌تر می‌توان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدیریت و کنترل کرده و با عدم رعایت پروتکل‌ها نیز برخورد کرد اما فعالیت بازارها منوط به تصمیمات ستاد کرونا است.

رئیس سازمان ساماندهي مشاغل شهري و فرآورده‌هاي كشاورزي شهرداري زنجان با بیان اینکه شهرداری، راغب گشایش بازارهای روز است، گفت: ما اعلام می‌کنیم که در صورت صدور مجوز فعالیت بازارهای روز این آمادگی را داریم تا ضمن تدوین پروتکل‌های بهداشتی نسبت به رعایت دقیق آن‌ها توسط کسبه نیز نظارت و کنترل کافی داشته باشیم اما در هر صورت، تایید نهایی با ستاد کرونا است.

وی اظهار داشت: کسبه و دستفروشان به دلیل تعطیلی بازارهای روز در مناطق مختلف شهر، تجمع می‌کنند که این امر، شهرداری را نیز اذیت می‌کند هر چند به طور مستمر با ایجاد مانع و نیوجرسی اجازه تجمع نمی‌دهیم اما کافی نیست.

عسگری با بیان اینکه تعطیلی بازارهای روز، توجیه نداشت، خاطرنشان کرد: بازارهای روز، محیط‌های باز هستند و میزان شیوع ویروس در این مناطق، پایین است اما فعلاً این امکان وجود ندارد و بستگی به مصوبات ستاد کرونا دارد.

این مسئول در خصوص تجمع دستفروشان وانت‌بار در نقاط مختلف شهر که هم سبب ایجاد ترافیک شده و هم خطر جانی برای شهروندان دارد، گفت: قرار بود شهرداری زنجان 11 نقطه شهر را شناسایی و در اختیار این کسبه قرار دهد که این امر با صَرف هزینه‌های هنگفت انجام شد اما طبق آئین‌نامه، اِعمال قانون برای موارد متحرک (وانت‌ها) بر عهده پلیس راهور است.

وی با بیان اینکه غیر از پلیش راهور هیچکس نمی‌تواند برای دستفروشان وانت‌ها اِعمال قانون کند، خاطرنشان کرد: بحث‌های شهری، مسائل میان‌سازمانی است که شهرداری در این رابطه به تعهداتش عمل کرده اما نحوه توقف و فعالیت وانت‌ها بر عهده پلیس راهور است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر