logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۹۷۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هئیت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان:

اهل پذیرش توصیه‌های بیجا در تایید صلاحیت‌ها نخواهیم بود

اهل-پذیرش-توصیه‌های-بیجا-در-تایید-صلاحیت‌ها-نخواهیم-بود
رئیس هئیت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان گفت: در انتخابات به مرقانون عمل می‌کنیم و در هئیت نظارت اهل پذیرش توصیه‌های بیجا در تایید صلاحیت‌ها نخواهیم بود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن شجاعی امروز در جلسه ستاد انتخابات استان زنجان، اظهار داشت: کثرث داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا این انتخابات را از سایر انتخابات متمایز کرده است.

وی با بیان اینکه تعدد داوطلبان همچنین مرحله احراز صلاحیت را با مشکل مواجه می‌کند، ادامه داد: تسامح در تایید صلاحیت‌ها موجب آسیب به انتخابات می‌شود. 

این مسئول بیان داشت: مجلس شورای اسلامی به عنوان انقلابی‌ترین مجلس انقلاب اسلامی وظیفه نظارت بر انتخابات را برعهده دارد و سختگیری‌های تنگ نظرانه و تسامح‌ها را به مصلحت کشور نمی‌دانیم. 

رئیس هئیت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برخی تسامح‌ها در انتخابات‌های گذشته موجب ورود افراد نادرست به شوراهای اسلامی شهر و روستا شده است، ادامه داد: برخی افراد دستگیرشده در شوراهای اسلامی شهر و روستا افرادی هستند که استعلام آنها از سوی نهادهای امنیتی منفی اعلام شده بود که کم توجهی به این مسئله موجب آسیب‌های جدی شده است.

حجت‌الاسلام شجاعی خاطرنشان کرد: در انتخابات به مرقانون عمل می‌کنیم و در هئیت نظارت اهل پذیرش توصیه‌های بیجا در تایید صلاحیت‌ها نخواهیم بود. 

وی با بیان اینکه انتشار بیماری کرونا شرایط برگزاری انتخابات را متفاوت کرده است، افزود: نظارت بر امر اجرا نیز به همین متفاوت می‌شود اما باید سلامت انتخابات تضمین شود. 

این مسئول از انتخاب محمدی به عنوان دبیر اجرایی شورای عالی هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان خبرداد و گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد و معرفی افراد وی به این سمت معرفی شد.

"خدابخش مرادی" معاون سیاسی - امنیتی استاندار زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: از تجربیات گذشته برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند استفاده می‌شود. 

وی با بیان اینکه مسئله کرونا یکی از مسائل جدی برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری محسوب‌ می‌شود، بیان داشت است از نظر اینکه استان را آماده کنیم جلساتی با فرمانداران برگزار و آموزش‌های لازم ارائه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نگاه به گذشته و تدبیر برای امروز برای برگزاری انتخابات پرشور ضروری بوده و انتخابات گذشته از نظر  اجرایی، امنیتی و فنآوری آسیب‌شناسی شده است.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار زنجان از افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رای خبرداد و گفت: درخواست تعرفه نیز بر اساس جمعیت استان به وزارت کشور اعلام شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: بررسی‌های لازم از نظر حفاظت فیزیکی تجهیزات و امکانات برای برگزاری انتخابات انجام و وضعیت استان از نظر آنتن‌دهی و پوشش تلفن همراه بررسی شده است.

وی از تهیه شناسنامه برای همه شعب انتخابات در استان زنجان خبرداد و گفت: انتخابات همچون گذشته با سلامت کامل برگزار می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر