logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۹۷۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

دشمن بعد از رزمایش 16 پیامبر اعظم(ص) جرات حرف زدن از گزینه‌های روی میز را ندارد

دشمن-بعد-از-رزمایش-16-پیامبر-اعظم(ص)-جرات-حرف-زدن-از-گزینه‌های-روی-میز-را-ندارد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به برگزاری رزمایش 16 پیامبر اعظم(ص) گفت: این رزمایش، مکمل رزمایش‌های قبلی نیروهای مسلح در بخش‌های مختلف و نتیجه آن بازدارندگی بود.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان اظهار داشت: رزمایش 16 پیامبر اعظم(ص)، مکمل رزمایش‌های قبلی نیروهای مسلح در بخش‌های مختلف و نتیجه آن بازدارندگی بود.

وی خاطرنشان کرد: این رزمایش، یک پیام بسیار مهم داشت که آن اقتدار و امنیت ایران در منطقه و هشدار به دشمنان ایران، انقلاب و جبهه مقاومت بود چرا که دشمن قبل از آن از گزینه‌های روی میز و زیر میز صحبت می‌کرد اما بعد از نمایش این اقتدار نمی‌توانند از گزینه‌ها صحبت کنند.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه آمریکا 42 سال است که هر جنایتی از دستش برآمده در ارتباط با ایران انجام داده و بسیاری از آن‌ها را نیز عملی کرده است، افزود: این جنایت‌ها تا جایی علنی شده که وزیر جنگ آمریکا می‌گوید ما می‌خواهیم ایران از نقشه جغرافیایی جهان، حذف شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه هدف اصلی از تمام توطئه‌های آمریکا در منطقه، ایران است، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، استکبار با اسلامیت انقلاب مشکل دارد و سایر مسائل ار جمله حقوق بشر، هسته‌ای، منطقه‌ای و موشکی بهانه است و هر کدام از این‌ها را بپذیرسد باید بقیه را هم بپذیرسم در حالی که آمریکا 30 سال قبل از انقلاب در این کشور حاکم بود اما چه کرد؟

وی اظهار داشت: آنچه که ساختار نظام اعتقادی انقلاب اسلامی را ترسیم کرده و انقلاب را تا به امروز نگه داشته، دیدگاه امام خمینی(ره) است و هیچ کس هم نمی‌تواند ادعا کند که بیش از رهبر معظم انقلاب نسبت به آرمان‌ها، دیدگاه‌ها و خط فکری امام(ره) آشناتر و دلسوزتر است.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه رونق بازار و کسب و کار اصناف در اسفندماه و شب عید است، خاطرنشان کرد: اگر این رونق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد، خطر کمتری مردم را در شرایط کرونایی تهدید می‌کند ضمن اینکه اصناف نیز انصاف را باید رعایت کنند.

وی تصریح کرد: البته این کافی نیست و مسئولان نیز باید دقت، کنترل و نظارت بیشتری داشته باشند تا قیمت‌های لجام‌گسیخته کنترل شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اسفند در تاریخ دفاع مقدس، ماه عجیبی بود، گفت: فرماندهان بزرگی مانند شهیدان باکری و خرازی در این ماه به شهادت رسیده و آمار شهدای استان زنجان نیز در این ماه، بالاست.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌اله شهید محلاتی در اسفندماه 64 اظهار داشت: علمایی که به جبهه‌ها اعزام می‌شدند نه به عنوان رزمنده بلکه به عنوان مبلّغ می‌رفتند اما در آنجا اسلحه نیز به دست می‌گرفتند.

آیت‌اله خاتمی افزود: غیر از نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجی، آمار شهدای روحانیت، بیشتر از سایر اصناف است و در انقلاب اسلامی نیز روحانیت، پیشقدم مبارزات بودند.

وی ابراز کرد: سوم اسفند 1299 آغاز یک نکبت و کودتای انگلیسی و به روی کار آمدن رضاخان و سیاه‌ترین دوره استبداد تاریخی است.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن در ایام رحمت و برکت ماه رجب گفت: خداوند گاهی فرصتی را به بندگانش می‌دهد که یکی از این فرصت‌ها ماه رجب است و روزه، دعا و استغفار از برکات این ماه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به عدم برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود فرمودند اگرچه اجتماعات عبادی به علت شرایط خاص کرونایی موقتاً برگزار نمی‌شود اما لازم است در خانه‌ها از ادعیه بسیار خوب و پرمعنای این ماه و توسل و راز و نیاز با پروردگار، بهره کافی گرفته شود.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت امام جواد(ع) در ابتدای ماه رجب، یکی از مهمترین مناسبت‌های این ماه است، خاطرنشان کرد: ایشان حجت برحق و شایسته پروردگار و جوان‌ترین امام معصوم بودند که در 8 سالگی به امامت رسیده و در 25 سالگی به شهادت رسیدند و امام رضا(ع) در مورد فرزندشان فرمودند: بابرکت‌تر از این مولود در بین شیعیان ما به دنیا نیامده است.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت حضرت علی(ع) گفت: هرکس می‌خواهد حضرت علی(ع) را بشناسد باید قرآن را بشناسد زیرا بخش عمده‌ای از قرآن کریم، بیان فضایل امیرالمومنین(ع ) بوده و به عبارت دیگر قرآن، فضیلت‌نامه علی(ع) است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر