logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۹۷۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر آموزش و پرورش:

ایران در برابر همه ناملایمات ایستاده و قد خم نکرده است

ایران-در-برابر-همه-ناملایمات-ایستاده-و-قد-خم-نکرده-است
وزیر آموزش و پرورش گفت: معنای اقتصاد مقاومتی این است که عزت کشور خدشه‌دار نشده و اقتدار زیر سئوال نرود که ایران در برابر همه ناملایمات ایستاده و قد خم نکرده است.

به گزارش موج رسا; محسن حاجی میرزایی امروز در شورای آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش زنجان از شوراهای برتر کشور است که مورد قدردانی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه توفیقات به دست آمده محصول تلاش همه همکاران آموزش و پرورش استان زنجان است، افزود: زنجان استان هماهنگ بوده و مسئولان هم‌افزایی لازم را دارند.

این مقام مسئول بیان داشت: جامعه امروز را می‌شود از زوایای مختلفی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مناسبات خارجی و بین‌المللی، تهدیدها و فشارها بررسی و تحلیل کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت موضوع انتخابی نیست، خاطرنشان کرد: در طول روز ما در حال تربیت شدن و تربیت کردن با رفتار و گفتار بوده و در دیگران اثر گذار هستیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: نوجوانان و جوانان بیش از آنکه از کلام ما یاد بگیرند از رفتارهای ما می‌آموزند و ما را داروی می‌کنند بنابراین همه ما در مقام تعلیم دهنده هستیم.

وی یادآور شد: تربیت مقوله فراگیری است و یکی از دلایل توصیه به برخورد با چهره بشاش با دیگران به همین مسئله برمی‌گردد چرا که انسان افسرده می‌تواند انجمنی را افسرده کند.

این مقام مسئول بیان داشت: سپاسگزاری و تشکر مولفه‌ای است که تلاش می‌شود در مدارس به دانش‌آموزان تعلیم داده شود تا دانش آموزان با فرهنگ شکرگزاری آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت تدبیر و امید در دوره بسیار سختی مدیریت کشور را برعهده گرفت  که در همه دوره های قبل در زمینه مشکلات و تهدید بی‌سابقه است و توفیقات در عرصه های مختلف در چنین دورانی رقم زده شده است.

حاجی میرزایی برخی اقدامات دولت تدبیر و امید را شگفت‌انگیز عنوان کرد و افزود: اقدامات آموزش و پرورش در دوران کرونا که محصول تلاش همه فرهنگیان کشور است، کار قابل توجه و قابل مقایسه‌ای محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: 25 میلیارد پیام آموزشی و 9 میلیارد فایل آموزشی در شبکه شاد مبادله شده است اگر چه کاستی‌هایی نیز وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر درآمدهای کشور به کمترین میزان در دهه‌های گذشته رسیده است، افزود: معنای اقتصاد مقاومتی هم همین است که در برابر تکانه‌ها خود را گم نکرده و مایوس و درمانده نشد، چنانکه عزت کشور خدشه‌دار نشده و اقتدار زیر سئوال نرود که ایران در برابر همه ناملایمات ایستاده و قد خم نکرده است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ایجاد ترکیب‌های هم‌افزا از مهمترین کارکردهای شورای آموزش و پرورش برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف است.

حاجی میرزایی برضرورت ارتقای استان زنجان در برخی شاخص‌ها تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه هدفگذاری شده و همانگونه که رتبه کنکور ارتقا یافته است در زمینه‌های دیگر نیز ارتقا یافت.

وی با اشاره به پایین بودن شاخص حضور دختران در مدارس از میانگین کشوری، بیان داشت: 50 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه باید در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند که این رقم در زنجان حدود 35 درصد است که باید در این زمینه به دنبال ارتقا بود.

این مقام مسئول گفت: میزان باسوادی در استان زنجان 3 درصد کمتر و نرخ قبولی در دوره‌های مختلف کشور از موسط کشور پایین است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح مکان‌یابی مدرسه به صورت پایلوت در چهار استان کشور به ویژه در زنجان، گفت: خرم‌دره در این زمینه از متوسط کشوری پایین است که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی از به کارگیری 28 هزار نفر در سال جاری در آموزش و پرورش به صورت معلمی خبرداد و گفت: 88 هزار نفر نیز مراحل استخدام خود را طی می‌کنند که 30 هزار نفر نیز برای سال آینده باقی می‌ماند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر