logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۹۶۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
اختلاف میان اعضای حزب منحله بر سر تقسیم غنائم!

عبدالله ناصری: بهزاد نبوی دهه شصتی است

عبدالله-ناصری:-بهزاد-نبوی-دهه-شصتی-است-
حمله ناصری به نبوی تنها بازگشایی اختلافات قدیمی در سازمان مجاهدین انقلاب نیست. بلکه حاکی از شکافی عمیق میان دو بخش از اصلاح‌طلبان است.

به گزارش موج رسا; با انتخاب بهزاد نبوی به‌عنوان لیدر اصلی افراطی‌ها در انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان تندرو، مخالفت با این نوع انتصابات از سوی خاتمی صدای بسیاری از اعضای جبهه اصلاحات را درآورده است.

پیش‌ازاین بسیار از جوانان اصلاح‌طلب انتخاب نبوی را دوره‌امی چندنفره چند پدرسالار خوانده بودند. محمدعلی آهنگران در واکنش به ساختار غیر شفاف سازوکار انتخاباتی اصلاح‌طلبان نوشته است: ملت به ریش سوخته و حنای بی‌رنگ ما و شما می‌خندند؛ از این دوره همی‌های بی‌حاصل چه سود؟! این نشستن‌ها و گفتن‌ها و برخاستن‌ها چه نفعی برای مردم گرفتار نان شب دارد؟ شما که می‌دانید نه در حاکمیت اعتباری دارید نه مابین مردم آبرویی با چه رویی حرف از انتخابات می‌زنید؟ کدام ایرادتان را اصلاح‌کرده‌اید که امروز می‌خواهید جبهه اصلاح تشکیل بدهید؟ در این ناسای جعلی قرار است چه آپولویی هوا کنید؟

اما درگیری‌ها فقط به اختلافات میان نسل جدید و قدیم از اصلاح‌طلبان منتهی نشده و عبدااله ناصری از اعضای سابق سازمان منحله مجاهدین انقلاب به روزنامه آرمان گفته است: من تعبیر اصلاح‌طلب حکومتی یا غیر حکومتی از سوی آقای نبوی را یک مغالطه لفظی می‌دانم. حتماً اصلاح‌طلب جامعه‌محور باکسی ستیز و جنگ ندارد. اصلاح‌طلب دولتی کسی است که اگر بین منافع مردم و مصلحت دولت قرار بگیرد، مصلحت دولت را ترجیح می‌دهد. درصورتی‌که اصلاح‌طلب جامعه‌محور منافع ملت را اولویت می‌دهد. اصلاح‌طلبان نسل انقلاب گمان می‌کنند چون در پیروزی انقلاب سهم عمده داشته‌اند تا ابد باید از مطالبات سیاسی اجتماعی دهه 60 حمایت کنند. من معتقدم آن دسته از اصلاح‌طلبان که نسل اول انقلاب بوده‌اند بر دوراهی مصلحت عامه عواطف تاریخی گیرکرده‌اند. ما در شرایط خاکستری فعلی که به گمانمان در برابر اقتدارگرایان ایستاده‌ایم، قدرت نقد حکومت را ازدست‌داده‌ایم. اگر اصلاح‌طلبان با رویکرد جامعه‌محوری و اولویت مصلحت عمومی به روش مسالمت‌آمیز نقد کنند، حتی اگر هزینه هم بدهند، در تطابق گفتمان خود با رفتار سیاسی موفق بوده‌اند.

حمله ناصری به نبوی تنها بازگشایی اختلافات قدیمی در سازمان مجاهدین انقلاب نیست. بلکه حاکی از شکافی عمیق میان دو بخش از اصلاح‌طلبان است. اتهام داشتن افکار قدیمی و دهه شصتی به بهزاد نبوی نشان می‌دهد که گروه پدرخوانده و محفل افراطی خاتمی چنان اختلاف دیدگاهی با بدنه دارد که حتی تندروهایی مانند ناصری نیز دیگر آستانه تحمل خود را ازدست‌داده‌اند!

منبع: مشرق

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر