logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۹۶۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

هیچ داروخانه‌ای اجازه قیمت‌گذاری بر دارو ندارد/ کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان

هیچ-داروخانه‌ای-اجازه-قیمت‌گذاری-بر-دارو-ندارد-کاهش-میزان-رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی-در-زنجان
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: هیچ داروخانه‌ای اجازه قیمت‌گذاری بر روی دارو ندارد اما در شرایط فعلی که قیمت ارز تغییر می‌کند ممکن است در خرید جدید قیمت جدید از سوی شرکت‌ها اعمال شود.

به گزارش موج رسا; مریم نوبرانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوع محدودیت‌ها در خصوص جلوگیری از ورود بیماری کرونا به استان زنجان از سوی معاونت بهداشتی بیان می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه برای استان زنجان مهم است، با توجه به مجاورت استان زنجان با قزوین و تایید بروز نمونه انگلیسی در این استان، وجود این نوع ویروس جهش یافته در استان زنجان غیر محتمل نیست.

این مسئول برضرورت مراقبت بیشتر برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: برای کاهش انتشار بیماری کرونا، بحث‌های مراقبت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک ضروری است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان برضرورت توجه به کیفیت ماسک مورد استفاده از سوی مردم تاکید کرد و گفت: ماسک مورد استفاده باید حداکثر پوشش را اعمال کند و امروزه استفاده از دو ماسک توصیه می‌شود.

نوبرانی با اشاره به کاهش میزان رعایت پروتکل‌های در سطح استان زنجان، یادآور شد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و استفاده نکردن از ماسک زنگ خطر به صدا در می‌آید.

وی در خصوص تزریق واکسن در استان زنجان نیز گفت: واکسن در استان زنجان همسو با همه کشور انجام و واکسیناسیون کادر درمان در اولویت است.

این مسئول در خصوص اضافه دریافتی برخی بیمارستان‌ها برای بیماران کرونایی، خاطرنشان کرد: نوع درمان بیماران کرونایی متفاوت است و تفاوت در دریافتی‌ها به دلیل تنوع خدمات ارائه شده به بیماران بستری کرونایی وجود دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به کمبود دارو برای بیماران تشنجی، یادآورشد: این مسئله کشوری است و توصیه دارم شهروندان در صورت پیدا کردن برند ایرانی با پزشک مشورت کرده و استفاده کنند.

نوبرانی در خصوص تفاوت قیمت دارو نیز گفت: هیچ داروخانه‌ای اجازه قیمت‌گذاری بر روی دارو ندارد اما در شرایط فعلی که قیمت ارز تغییر می‌کند ممکن است در خرید جدید قیمت جدید از سوی شرکت‌ها اعمال شود.

وی بیان داشت: ضروری است از خود مراقبت کرده و از ماسک صحیح استفاده کنیم تا در چرخه بیماری کرونا گرفتار نشویم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر