logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۹۶۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه شورای مسکن استان زنجان مطرح شد؛

مشکلی در تامین زمین اقدام ملی مسکن در زنجان وجود ندارد/ ثبت‌نام مجدد، شاید سال آینده

مشکلی-در-تامین-زمین-اقدام-ملی-مسکن-در-زنجان-وجود-ندارد-ثبت‌نام-مجدد،-شاید-سال-آینده
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای 10300 نفر از واجدان شرایط طرح اقدام ملی مسکن، زمین تامین شده و طراحی و نقشه‌برداری نیز انجام شده است، گفت: برای بقیه متقاضیان نیز زمین مورد نیاز تامین می‌شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

به گزارش موج رسا; مسعود بیات‌منش امروز در هشتمین جلسه شورای مسکن استان زنجان، مجموع ثبت‌نام‌کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در این استان را 28691 نفر بیان کرد و اظهار داشت: از این تعداد 23921 نفر مربوط به شهر زنجان و 4770 نفر مربوط به سایر شهرها بود.

وی، تعدا کل واجدان شرایط استان زنجان را 14895 نفر بیان کرد و خاطرنشان کرد: تعداد کل افراد تایید نهایی شده 14869 نفر، تعداد انصرافی‌ها 939 نفر و تعداد رد درخواست و حذف‌شده‌ها نیز 12415 نفر است.

بیات‌منش با بیان اینکه تاکنون برای 11074 نفر از متقاضیان، افتتاح حساب شده است، افزود: 9279 نفر مبالغ خود را واریز کرده و برای 8555 نفر نیز پروژه تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه برای 10300 نفر از واجدان شرایط، زمین تامین شده و طراحی و نقشه‌برداری نیز انجام شده است، گفت: برای بقیه متقاضیان نیز زمین مورد نیاز تامین می‌شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به آغاز فرآیند طرح اقدام ملی مسکن از سال گذشته گفت: با توجه به بررسی‌ها از بازار و مکلف شدن دولت به تولید مستمر مسکن، پیش‌بینی می‌شود ظرفیت 5 تا 6 سال آتی حوزه مسکن با طرح اقدام ملی، انجام شده و آرامش در بازار مسکن وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به 430 میلیارد تومان آورده نقدی متقاضیان تاکنون در طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: گردش مالی این طرح، تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه و جذب منابع خُرد و سرگردان دارد زیرا این سرمایه‌ها می‌توانست تاثیر منفی بر بازار داشته باشد که با جذب آن‌ها تبدیل به فعالیت‌های عمرانی و اشتغال می‌شود.

بیات‌منش با بیان اینکه اینکه تعرفه صدور پروانه واحدهای طرح اقدام ملی مسکن با 50 درصد تخفیف است، خاطرنشان کرد: زمین 5.5 هکتاری کوی فرهنگ زنجان به باقی‌ماندگان مسکن مهر تخصیص یافته که تا حد امکان، همراهی لازم با این متقاضیان انجام شده به‌گونه‌ای که پروانه‌های ساخت این واحدها با 100 درصد تخفیف صادر می‌شود و مشکل پارکینگ داشت که در کمیسیون ماده 5 رفع شد و تا حد امکان همراهی شده است.

وی تصریح کرد: امسال ثبت‌نام مرحله چهارم مسکن ملی در استان زنجان نخواهیم داشت و در صورت نیاز، سال بعد مجدد درخواست اختصاص مهلت ثبت‌نام به استان زنجان می‌دهیم.

رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: در شهر قیدار، مشکل تامین زمین داشتیم که 4 هکتار توسط اداره کل راه و شهرسازی تامین شد اما چون غالب شهر قیدار، اوقافی است عنایت ویژه‌ای را می‌طلبد و با این 4 هکتار حداکثر می‌توان برای 200 نفر، واحد مسکونی تامین کرد.

وی با بیان اینکه پروژه 368 واحدی گلشهر زنجان پیشرفت خوبی دارد، افزود: در سایر شهرها نیز هیدج به مرحله آرماتوربندی رسید و صائین‌قلعه و خرمدره نیز وضعیت خوبی دارند.

خواجه‌ای اظهار داشت: در مسکن محرومین نیز با توجه به سهمیه 2 هزار واحدی استان زنجان 1854 واحد، عقد قرارداد شده و 1784 واحد اجرای فنداسیون شده و پیشرفت خوبی دارند ضمن اینکه 560 واحد نیز در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در طرح ویژه بهسازی واحدهای روستایی نیز 70 درصد عقد قرارداد شده و از 250 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی تاکنون 75 درصد در قالب تسهیلات و همچنین تسهیلات بلاعوض پرداخت شده و خوشبختانه همین امر سبب پیشرفت فیزیکی مطلوب پروژه‌ها است و امیدواریم بقیه تسهیلات نیز با مشارکت بانک‌ها عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر