logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۹۶۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

فرانسه دوباره بحرانی شد

فرانسه-دوباره-بحرانی-شد
یک نشریه فرانسوی گزارش داد که وزارت بهداشت این کشور به دلیل شیوع گسترده کرونای انگلیسی، به تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کشور دستور داده از روز سه شنبه وارد فاز بحرانی و اضطراری شوند.

به گزارش موج رسا; هفته نامه «ژورنال دو دیمانش» فرانسه گزارش داد که وزارت بهداشت این کشور از سازمانهای بهداشتی مناطق مختلف فرانسه و بیمارستانها و مراکز درمانی خواسته است که به دلیل احتمال افزایش شیوع نوع جدید ویروس کرونا وارد فاز بحرانی شوند و برای مقابله با این مساله آمادگی لازم را داشته باشند.

براساس گزارش رویترز، تدابیر توصیه شده همان اقدامات اتخاذ شده در ماه مارس و نوامبر 2020 است که شامل افزایش تعداد تختهای بیمارستانی، توقف عمل‌های جراحی غیرضروری و غیرفوری و بسیج تمام کادر درمانی و پزشکی است.

براساس سندی که توسط ژورنال دودیمانش مشاهده شده است مقامات ارشد بهداشتی فرانسه تاکید کرده‌اند که شرایط اضطراری باید از روز سه شنبه هفته جاری در هر بیمارستان، صرف نظر از سطح اهمیت آن بیمارستان عملیاتی شود. 

وزارت بهداشت فرانسه اتخاذ این تدابیر را به دلیل پیش بینیها در زمینه احتمال شدت شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا اعلام کرده است. 

فرانسه از جمله کشورهای اروپایی بحرانی در زمینه شیوع ویروس کرونا است و روز شنبه 21231 مورد جدید ابتلا را ثبت کرده است. تا کنون سه میلیون و 400 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ششمین کشور جهان از نظر تعداد مبتلایان محسوب می‌شود. 

یکی از مشکلات فرانسه شیوع نوع انگلیسی ویروس کرونا در این کشور است که 25 درصد کل مبتلایان روزانه در این کشور را شامل می‌شود. در همین راستا دولت پاریس قرار است طی هفته‌های آینده اقدامات محدودکننده شدیدتری را اتخاذ کند.

«آرناود فونتانت»، یک عضو شورای علمی فرانسه که به دولت پاریس در زمینه ویروس کووید-10 مشاوره می‌دهد به رادیو اروپا گفته است که آنها نگران هستند که تا ماه مارس اغلب مبتلایان به ویروس کرونا از نوع جهش یافته آن یعنی کرونای انگلیسی باشند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه با اشاره به افزایش شیوع این ویروس در فرانسه تاکید کرد که واکسن‌های روسی و چینی باید نقش بزرگی در یک تلاش جهانی هماهنگ شده برای شکست دادن همه‌گیری کرونا ایفا کنند.

وی که با هفته نامه «دومانژه» صحبت می‌کرد، گفته: «ما باید با چینی‌ها و روس‌ها همکاری کرده تا واکسن‌ها به بخشی از تلاش چندجانبه بزرگ تبدیل شوند.»

رئیس جمهور فرانسه پدیدار شدن گونه‌هایی جدید از ویروس کرونا را همه‌گیری در داخل یک همه‌گیری دیگر توصیف کرده است./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر