logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۹۶۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

بایدن به تبرئه ترامپ واکنش نشان داد

بایدن-به-تبرئه-ترامپ-واکنش-نشان-داد
رئیس جمهور جدید آمریکا می گوید تبرئه ترامپ در دادگاه استیضاح از بار اتهامات او مبنی بر تحریک هوادارانش به خشونت و حمله به کنگره، کم نمی کند.

به گزارش موج رسا;  به نقل از سی ان ان، جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در واکنش به تبرئه دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی این کشور در دادگاه استیضاح، گفت: این فصل غم انگیز در تاریخ کشورمان به ما یادآوری کرد که دموکراسی شکننده است و به همین دلیل نیازمند دفاع همیشگی است و باز هم به همین دلیل است که باید هوشیار باشیم.

وی مدعی شد که خشونت و افراط گرایی جایی در آمریکا ندارد و افزود: اگرچه رای نهایی به محکومیت ترامپ منتهی نشد؛ حتی آنهایی که مخالف استیضاح بودند از جمله سناتور «میچ مک کانل» رهبر اقلیت جمهوریخواه سنا، بر این باور هستند که ترامپ از بابت «تخلف شرم‌آور از وظیفه» مقصر و گناهکار است و «عملاً و به لحاظ اخلاقی» مسئول تحریک مردم به خشونت علیه کنگره است.

به گزارش مهر، سناتورهای آمریکایی در رأی‌گیری که در پنجمین روز بررسی دومین استیضاح رئیس‌جمهور سابق این کشور انجام شد؛ ترامپ را مجرم نشناختند و وی را تبرئه کردند.

۴۳ سناتور مجلس سنای آمریکا ترامپ را بی گناه دانستند و ۵۷ سناتور دیگر به گناهکار بودن وی رأی دادند و به این ترتیب ترامپ از اتهامات وارده علیه خود تبرئه شد.

این در حالی است که برای محکومیت ترامپ رأی مثبت دو سوم کرسی‌های مجلس سنا یعنی حداقل ۶۷ رأی نیاز بود.

بعد از پایان رای گیری، مک کانل که به نفع تبرئه ترامپ رای داده بود؛ گفت با وجود رفع اتهام، همچنان او را از بابت تحریک مردم به خشونت مقصر می‌داند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر