logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۹۶۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در زنجان مشاهده نشده است/ مرغداریهای صنعتی رصد می‌شوند

موردی-از-آنفولانزای-فوق-حاد-پرندگان-در-زنجان-مشاهده-نشده-است-مرغداریهای-صنعتی-رصد-می‌شوند
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در زنجان مشاهده نشده است گفت: با این وجود مرغداریهای صنعتی استان به صورت مستمر رصد می‌شوند.

محمد‌باقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و درگیری برخی از استان‌ها با این بیماری اظهار کرد: این بیماری در برخی از استان‌های کشور به ویژه خراسان جنوبی مشاهده شده و تلفاتی هم در مرغداری‌های صنعتی داشتند.

وی با بیان اینکه مرغداریهای استان به صورت کامل رصد می‌شود تصریح کرد: خوشبختانه تا به امروز موردی از بیماری فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه با کمک محیط زیست نیز آبگیر‌ها و رودخانه‌ها رصد می‌شود عنوان کرد: موردی از مرگ مشکوک پرندگان دیده نشده و تیم مشترکی که با محیط زیست داریم مناطق مختلف استان نیز به صورت مستمر رصد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روستاییان نیز مراقب تماس مرغ‌های محلی خود با پرندگان وحشی باشند چرا که ممکن است از این طریق بیماری منتقل شود.

حاج کاظمی ابراز کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه مرگ مشکوک پرندگان یا مرغ‌های محلی مراتب را بلافاصله به نزدیک‌ترین مرکز دامپزشکی اعلام کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هیچ تلفاتی ناشی از این بیماری در استان مشاهده نشده اما باید اقدامات احتیاطی خود را انجام دهیم چرا که احتمال شیوع آن وجود دارد افزود: توصیه‌های لازم به همه مرغداریهای صنعتی داده شده تا اقدامات مراقبتی را در خصوص این بیماری انجام دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان بیان کرد: به مرغداریها اعلام شده اگر تغییری از مصرف دان و آب در واحدشان مشاهده کردند بلافاصله دامپزشکی را در جریان قرار دهند.

وی گفت: از طریق مسئولین بهداشتی روزانه مرغداریها را رصد می‌کنیم که تا به امروز مشکلی در مرغداریها مشاهده نکردیم.

حاج کاظمی عنوان کرد: موضوعی که مرغداریها باید توجه داشته باشند این است که از تردد افراد مختلف و وسایل نقلیه داخل مرغداری خودداری کرده و نسبت به ضد عفونی محیط‌ پیرامون اقدام کنند.//ع

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر