logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۹۶۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان:

اظهارات آذری جهرمی را محکوم می‌کنیم/ امیدواریم برخی مسئولان استانی در عمل، وفادار و مطیع رهبر انقلاب باشند

اظهارات-آذری-جهرمی-را-محکوم-می‌کنیم-امیدواریم-برخی-مسئولان-استانی-در-عمل،-وفادار-و-مطیع-رهبر-انقلاب-باشند-
دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با اشاره به اظهارات اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به زنجان گفت: اظهارات آذری جهرمی را محکوم می‌کنیم.

حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) از آغاز انقلاب، مبتنی بر «نه شرقی و نه غربی» بود و این حرکت را امام(ره) به ما آموخت.

وی با بیان اینکه بر همین اساس، مورد مخالفت هر 2 ابرقدرت قرار گرفتیم، خاطرنشان کرد: امام(ره) با وجود این وضعیت، نامه تاریخی را به گورباچف (رهبر شوروی سابق) نوشتند که اثر بسیار ملموسی را در سیاست دنیا و منطقه گذاشت و مردم این تاثیر شگرف را به عیان دیدند.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه امروز بعد از گذشت حدود نیم قرن از نامه تاریخی امام(ره)، مردم و سیاستمداران دنیا این حرکت امام(ره) را تحسین می‌کنند، افزود: امروزه سیاست نظام ما بر همان اساس بوده و مبتنی بر مدار نه شرقی و نه غربی، حرکت می‌کنیم.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان گفت: مشکلی که وجود دارد این است که اکثر دولتمردان اجرایی ما همیشه به طرف غرب، تمایل داشته و دارند و خیال می‌کنند که نظام اسلامی همان مکتب نظام شاهنشاهی را باید ادامه دهد.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این وضعیت، نامه‌ای را مدتی قبل به رهبر چین نوشتند که اثرات مطلوبی گذاشت و اخیراً هم نامه‌ای به پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) نوشتند.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه هنوز اصل محتوا و پیام رهبر انقلاب به بیرون نیامده است، خاطرنشان کرد بعضی از افراد خیال می‌کنند که ما به نظام شرق پیوسته‌ایم در حالی که اینطور نیست و نظام جمهوری اسلامی همان «نه شرقی نه غربی» بوده و تفاوتی نکرده است.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با اشاره به اظهارات اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به زنجان گفت: برخی‌ها مثل وزیر ارتباطات هر چند با سابقه مذهبی و از خانواده مذهبی بیرون آمده اما ارتباطش با لیبرال‌های محافظه‌کار در بدنه نظام سبب چنین اظهاراتی شد.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با تاکید بر اینکه در طول این 42 سال هرگز به غرب، تکیه نکرده‌‌ایم، خاطرنشان کرد: غربی‌ها همواره به ما خیانت کرده‌اند که آنچنان خیانتی از شرقی‌ها ندیده‌ایم.

وی با بیان اینکه تمایل ما به ارتباط با شرق و آسیا به معنای وابستگی نیست، افزود: اظهارات وزر ارتباطات یقیناً از دید ما محکوم است.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با بیان اینکه سیاست کلان ما را رهبر معظم انقلاب، ترسیم می‌کنند، گفت: گفتار و رفتار ایشان به اعتراف تمام دوست و دشمن، بسیار حساب‌شده و اثرگذار است.

وی اظهار داشت: افرادی که تفکر لیبرالی داشته و محافظه‌کار هستند به این مسائل و اظهارات سخیف وزیر ارتباطات که قطعاً زیر سوال بردن نامه رهبر انقلاب است، اعتراض نمی‌کنند و محافظه‌کاری خود را همچنان ادامه می‌دهند اما غافل از آن که مردم ما می‌فهمند و می‌دانند که این محافظه‌کاری‌ها بی‌اعتمادی به اعتقادات و سیاست‌های رهبر انقلاب را نشان می‌هد.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه امیدواریم بعضی از مسئولان ما به خود آمده و نه در قول بلکه در عمل، وفادار و مطیع رهبر انقلاب باشند، ابراز کرد: چنین رهبری، کم پیدا می‌شود که اینگونه بتواند کشتی طوفان‌زده را در تمام مراحل به سوی آزادی هدایت کند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان گفت: غربی‌ها و طرفداران داخلی آن‌ها که متاسفانه تعدادشان در بدنه دولت نیز کم نیست در 40 سال گذشته با تکیه بر غربی‌ها چه کاری توانسته‌اند به نفع نظام ما انجام دهند که از شرقی‌ها می‌ترسند؟

وی تصریح کرد: نوشتن نامه به روسیه توسط جمهوری اسلامی ایران نه بر اساس وابستگی بلکه بر اساس یک سری تعاملات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بوده و ربطی به نه شرقی و نه غربی بودن ندارد و وزیر ارتباطات در این زمینه اشتباه کرده است.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه ما همچنان طرفدار کوخ‌نشینان هستیم نه کاخ‌نشینان، گفت: ما طرفدار دنیای مستضعفی هستیم که خون‌شان مثل زالو مکیده می‌شود و هم از بیرون می‌خورند و هم از درون و به عبارت دیگر هم دشمن و هم به ظاهر دوستان ما می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه حرکت آقای آذری جهرمی را نمی‌پسندیم، تصریح کرد: ایشان در این راستا فریب خورده کهنه‌کاران طرفدار غربی است که بیشتر محافظه‌کار در بدنه دولت است.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه کوخ‌نشین، مفهوم خاصی دارد که امام(ره) به خوبی تفسیر کرده و رهبر انقلاب نیز ادامه می‌دهند، گفت: معنای کوخ‌نشینی این است که تکیه ما به توده مذهبی و خلق‌اللهی است که طرفدار قرآن و پیامبر(ص) هستند و به کاخ‌نشینانی که درد این‌ها را نمی‌فهمند و درک نمی‌کنند، تکیه نکنیم.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان اظهار داشت: کوخ‌نشین‌ها همان بچه‌مذهبی‌های کوچه و بازار خودمانی، هیاتی‌ها، حزب‌اللهی‌ها و بسیجی‌هایی هستند که در تمام کوران‌ها مشکلات مملکت را حل کردند.

وی افزود: کوخ‌نشین‌ها همان‌هایی هستند که به جبهه‌ها رفته و شهید دادند و دشمن را در خاک کشورهای همجوار، میخکوب کردند تا نتوانند به طرف ایران حرکت کنند که این را نباید فراموش کنیم.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی خاطرنشان کرد: هیچ کاخ‌نشینی ندیده‌ایم که شهید شود یا از ایران دفاع عملی کند.

وی با بیان اینکه آن‌هایی که شعار «نه غزه نه لبنان - جانم فدای ایران» می‌دادند، یقیناً دروغ می‌گویند، تصریح کرد: آن‌ها عاشق و حامی ایران نیستند زیرا ایران، مشکلات فراوانی بر خود دیده که این‌ها نه تنها یک قدم برای حل مشکلات برنداشته‌اند بلکه بچه سرمایه‌دارانی هستند که خون مردم مستضعف را می‌مکند و امیدواریم که به خود بیایند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر