logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۹۵۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

هیچ کس حق ایجاد محدودیت و محرومیت برای استقلال دفاعی کشور را ندارد

هیچ-کس-حق-ایجاد-محدودیت-و-محرومیت-برای-استقلال-دفاعی-کشور-را-ندارد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با وجود فشارهای اقتصادی بیشمار دشمن علیه نظام اسلامی، با ادامه این راه، استقلال اقتصادی حاصل می‌شود.

به گزارش موج رسا; امیرسرتیپ امیر حاتمی امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان، با تبریک ایام‌الله دهه فجر و پایان ۴۲ سالگی انقلاب اسلامی، اظهارداشت: گزارشات بسیار خوبی را در استان زنجان شنیدیم و در فضای این جلسه بحث‌های جدی بیان شد.

وی با بیان اینکه کار خوب استان در پنج‌شنبه‌های افتتاح رئیس جمهور مایه افتخار است خبردارم که با چه سختگیری این پروژه‌‌ها انتخاب می‌شوند، افزود: معمولا این پروژه‌ها دستگاهی است اما استان زنجان یک پنج‌شنبه را به خود اختصاص داد.

این مقام مسئول یادآور شد: اجرای این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی نشان داد که زمینه و اعتماد این بخش در استان بسیار بالاست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآورشد: این پروژه‌ها در شرایط فشار حداکثری رئیس جمهور ملعون قبلی آمریکا اجرایی شده است که با لجاجت قابل وصف جنگی را شروع و با تمام توان آن را جرایی کرد و در همان حال با بیماری کرونا درگیر بودیم که انجام این کارها نشان از توجه مسئولانه است.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه دشمنان مجموعه کارهای را برای زدن ضربه نهایی به نظام اسلامی با یک تروریسم سازمان یافته در منطقه طی هشت سال گذشته انجام دادند، افزود: بخش بزرگی از سوریه و عراق توسط این تروریسم اشغال شد که با حضور نیروی مقاومت این توطئه نیز منجر به شکست شد.

وی تصریح کرد: اوج بغض و کینه آنها با شهادت سردار سلیمانی رقم خورد اگر چه تلاش کردن آن را توجیه کنند اما هیچکس در دنیا نپذیرفت که این کار از روی عقلانیت انجام شده باشد و به همین دلیل این اقدام ننگین محکوم شد.

این مقام مسئول با اشاره به فشار حداکثری در حوزه اقتصادی و جنگ تمام عیار دشمنان نظام اسلامی علیه ملت ایران، افزود: دشمن می‌خواست همه روزنه‌های کشور را ببندد اما امروز در جایی قرار داریم که از قله عبور کرده‌ایم.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه هدف دشمن از فشار حداکثری به مردم این بود که ملت پای شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نیستادند، افزود: مردم فشار حداکثری را تحمل کردند که همه مسئولان باید صادقانه و خالصانه از این اقدام تشکر کنیم چرا که مردم ایران متوجه عمق توطئه دشمن شده و با صبر ویژه‌ای این شرایط را تحمل کردند.

امیر حاتمی بیان داشت: طرح تابستان داغ دشمن عاصی کردن مردم و برگشتن از شعار استقلال بود اما مردم این توطئه را نیز شناخته و با آن مقابله کردند.

وی ادامه داد: امروز ایران موقعیت راهبردی در تامین امنیت اقتصاد و سیاسی منطقه داشته و با ایستادگی و بصیرت مردم توطئه‌های دشمنان خنثی شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس ما در حوزه دفاع فهمیدیم راهی جزو استقلال نداریم با اتمام جنگ، داشته‌ها نیز مصرف شده بود و با شرایط خاصی مواجه بودیم اما در آنزمان حرکتی آغاز شد که امروز همه می‌توانیم همه نیازمندی‌های دفاعی را در کشور تولید و مصرف کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه استقلال دفاعی کشور فراهم شده و در حوزه دفاعی ۱۰۰ درصد تامین هستیم، افزود: هیچ کس نمی‌تواند محدودیت و محرومیت برای کشور ایجاد کرده و معترض استقلال دفاعی شود .

امیر حاتمی بیان داشت: تلاش دشمن برای فشار حداکثری به مردم سرنوشتی جز رسیدن به استقلال اقتصادی را به همراه ندارد که این موضوع در صورت ادامه مسیر محقق خواهد شد.

وی برضرورت رسیدگی و توجه به مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: ضروری است از نزدیک مشکلات مردم را درک کرده و نسبت به حل آنها اقدام شود.

فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان در ادامه این جلسه با تقدیر از حضور پرشور مردم زنجان در راهپیمایی ۲۲ بهمن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهارداشت: همه مدیران استان زنجان از زمان نامگذاری شعار سال تلاش کرده‌ایم شعار سال عملیاتی شود که حتما ضعف‌هایی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه با نامگذاری شعار سال سوم فرورین جلسه برگزار و نقشه راه ترسیم شد، افزود: اگر یوم‌العباس در زنجان مدیریت نمی‌شد فاجعه ملی و استانی رخ می‌داد.

این مقام مسئول یادآورشد: زنجان تنها استانی است که نرخ تنظیم بازار را حفظ کردیم تا زمانی که قیمت مرغ از سوی این ستاد تغییر کرد و این تغییر در استان اعمال شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه ۷۵ شرکت در استان زنجان فعالیت می‌کنند که مالیات آن در تهران اخذ می‌شد، افزود: ۵۳ مورد به استان بازگشت داده شد و ۱۰ مورد باقی مانده نیز تا پایان سال در استان اخذ می‌شود.

حقیقی بیان داشت: ۷۶ درصد جلسات تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان در طی دو سال گذشته برگزار و مشکلات واحدهای تولیدی حل شده است.

وی با بیان اینکه زنجان در شش حوزه رتبه برتر را دارد، خاطرنشان کرد: در عملکرد مدیریت استان رتبه اول را داشته و در کنترل بیماری کرونا نیز دارای رتبه اول هستیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر