logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۹۵۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

پیشرفت‌های نظامی، اقتدار کشورمان را به جهان نشان می‌دهد

پیشرفت‌های-نظامی،-اقتدار-کشورمان-را-به-جهان-نشان-می‌دهد
امام جمعه ابهر گفت: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفته‌ترین تجهیزات و موشک‌‌های قاره پیما و انواع اژدرها در ید قدرت نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: دهه فجر به منزله شب‌های قدر انقلاب و آغاز دگرگونی و تحول در جامعه اسلامی بود همانگونه که در ماه مبارک رمضان در شب‌های قدر گریه کرده و اشک می‌ریزیم تا تحول و دگرگونی حاصل شود.

وی با بیان اینکه هر کجا تغییر و تحولی ایجاد شود آن شب قدر است، افزود: با زحمات امام خمینی (ره) دل‌ها، اخلاق، اقتصاد و سیاست دگرگون و دستاوردهای مهمی در کشور به دست آمد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: دین اسلام دارای دو ستون عبادی و سیاسی است که با پیروزی انقلاب اسلامی این دو ستون در جامعه احیا شد و امام خمینی (ره)  نماز را از اسارت و قرآن را از مهجوریت نجات داد.

حجت‌الاسلام رحیمی یادآور شد: انقلاب اسلامی دارای علمای ارزشمندی همچون جوادی آملی است که تفسیر و درس خارجه قرآن را بیان می‌کنند که وجود چنین شخصیت‌هایی جزو برکات و دستاوردهای معنوی و علمی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مساجد و جایگاه ولایت را در جامعه احیا کرد، بیان داشت: امروز به برکت پیروزی انقلاب زیر سایه حکومت اسلامی زندگی می‌کنیم اگر چه از برخی مسئولان در زمینه وجود رشوه‌خواری، رانت‌خواری و اختلاس به شدت ناراحت هستیم اما چنین اقداماتی را به نظام وصل نمی‌کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم ستون سیاسی انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند، افزود: در نامه 53 نهج‌البلاغه چنین آمده است که " إِنَّمَا عِمَادُ الدِّيْنِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِيْن وَالْعُدَّةُ للْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ" به این معنا که مردم ستون دین هستند و توجه به خواسته‌های به حق آنها در زمینه مختلف ضروری است.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل مقایسه با دوران رژیم ستمشاهی نیست و امروز به هر شهرستان و استانی سر می‌زنیم این دستاوردها به عینه قابل مشاهده است و حتی در شهرستانی همچون ابهر که در دوران رژیم ستمشاهی تنها یک کارگاه با چند نفر کارگر داشت، امروز در یکی از کارخانه‌های این شهر بیش از یک هزار نفر مشغول فعالیت هستند.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه اگر چه در طی 42 سال گذشته 42 شب راحت نخوابیده‌ایم و پس از پیروزی انقلاب دو سال در جنگ داخلی و هشت سال در جنگ خارجی مبارزه کرده‌ایم، افزود: با وجود همه این درگیری‌ها، پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده است.

حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: امروز وضعیت رفاه مردم قابل مقایسه با دوران ستمشاهی نیست اگر چه بخشی از مردم همچنان در مضیقه هستند و در حالی که برخی‌ها حقوق‌های نجومی می‌گیرند، برخی به نان شب محتاجند.

وی برضرورت انتخاب فرد عادل در جامعه تاکید کرد و گفت: باید ثروت جامعه در دست انسان عادل باشد تا بتواند عدالت را در جامعه ساری و جاری کند.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفته‌ترین تجهیزات و موشک‌‌های قاره پیما و انواع اژدرها در ید قدرت نظام اسلامی است تا جاییکه پس از بمباران موشکی عین‌الاسد در راستای انتقام خون شهید سلیمانی، پادشاهان عربستان و برخی کشورهای همسایه به دست و پای ترامپ افتاده بودند تا پاسخ این بمباران موشکی ایران را ندهد تا آنها بیچاره نشوند.

وی با بیان اینکه ایران از نظر علمی جزو کشورهای اول جهان بوده و در مسائل و تجهیزات نظامی و موشکی در رتبه‌های اول تا پنجم قرار دارد، یادآور شد: این پیشرفت‌ها موجب اقتدار نظام اسلامی در جهان شده است.

امام جمعه ابهر ادامه داد: در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور از دست ایران نرفت در حالی که در زمان شاهان گذشته به ویژه قاجار با انعقاد تعهدنامه‌ها و معاهده‌نامه‌ها بحرین، ترکمنستان، برخی شهرهای شوروی و بخشی از افغانستان از دست ایران خارج شد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر