logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۹۵۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان خبر داد؛

صدور 509 هزار کد بورسی در سال جاری/ رشد چشمگیر ارزش معاملات بورس زنجان

صدور-509-هزار-کد-بورسی-در-سال-جاری-رشد-چشمگیر-ارزش-معاملات-بورس-زنجان
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه بورس این منطقه در رتبه 8 کشور قرار دارد، گفت: قابلیت‌های استان‌ها با توجه به امکانات، تعداد جمعیت و سایر معیارها متفاوت است اما جایگاه بورس استان در کشور به تناسب جمعیت، جایگاه خوب و چشمگیری است هر چند بهتر از این هم می‌تواند باشد.

 اصغر نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و تبریک سالروز تاسیس بورس منطقه‌ای زنجان به همکاران، کارگزاران، سهامداران، شرکت‌های ناشر و تمام فعالان بازار سرمایه اظهار داشت: تالار بورس منطقه‌ای استان زنجان در 20 بهمن‌ماه 1383 تاسیس شده و فعالیت خود را با راه‌اندازی 2 ایستگاه معاملاتی آغاز کرده و امسال در شانزدهمین سال تاسیس قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: پس از تاسیس تالار بورس زنجان در سال 1383 تا پایان همان سال یعنی طی 40 روز در مجموع 229 هزار سهم به ارزش 9 هزار و 339 میلیون ریال در این منطقه، داد و ستد شده است.

نجفی با بیان اینکه هم‌اکنون 24 ایستگاه معاملاتی دارای استیشن ثابت (ایستگاه یا هسته مرکزی معاملات) در استان فعالیت دارند، افزود: مجموع ارزش معاملات بورس منطقه زنجان طی 10 ماهه سال جاری 144 هزار میلیارد ریال بوده که شامل سهم، اوراق مشارکت و حق تقدم سهام است.

 

*‌ رتبه 8 بورس زنجان در کشور

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان گفت: تا پایان دی‌ماه سال جاری، تعداد کارگزاران فعال بورس استان با احتساب دفاتر پذیرش، کارگزاران دارای مجوز معاملاتی، برخط و گروهی 3150 درصد نسبت به زمان تاسیس، افزایش یافته و به 66 کارگزار فعال رسیده است.

وی اظهار داشت: جهت رفاه شهروندان، تلاش شده تا توسعه کارگزاری‌ها محدود به شهر زنجان نشود و در شهرهای ابهر، خرمدره و قیدار نیز مستقر شده است.

نجفی با بیان اینکه بورس منطقه زنجان در رتبه 8 کشور قرار دارد، اظهار داشت: قابلیت‌های استان‌ها با توجه به امکانات، تعداد جمعیت و سایر معیارها متفاوت است اما جایگاه بورس استان در کشور به تناسب جمعیت، جایگاه خوب و چشمگیری است هر چند بهتر از این هم می‌تواند باشد.

مدیر بورس منطقه‌ای زنجان افزود: در ثبت‌نام و احراز هویت سامانه سجام نیز در رتبه 14 کشور قرار داریم.

وی با بیان اینکه آمار ارائه‌شده، حاصل کارکرد 24 ایستگاه معاملاتی است، تصریح کرد: در صورتی که آمار معاملات ایستگاه‌های آنلاین هم بر روی این آمار بیاید، فراتر می‌شود اما آمار معاملات آنلاین به صورت متمرکز و کلی در تهران ثبت و ضبط می‌شود.

 

*‌ صدور 509 هزار کد بورسی در سال 99

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به کدهای بورسی صادره طی این مدت گفت: در سال 1383 تعداد کدهای صادره 309 مورد بود که این مورد در سال گذشته به 72 هزار و 740 کد رسید.

وی با بیان اینکه مجموع کدهای صادره از ابتدای تاسیس بورس منطقه تا پایان سال گذشته 131 هزار و 155 مورد بود، خاطرنشان کرد: در 10 ماهه سال جاری 509 هزار و 43 کد بورسی در استان زنجان صادر شده است.

نجفی اظهار داشت: در سال‌های 98 و 99 با رونق بازار سرمایه و همچنین آزادسازی سهام عدالت، بهترین ظرفیت در استان زنجان ایجاد شد و موجب رونق بورس در استان شد.

 

*‌ مجموع ارزش معاملات 10 ماه به میزان 86 درصد معاملات 15 سال گذشته است

وی با بیان اینکه طی 10 ماهه سال جاری به میزان 86 درصد ارزش مجموع معاملات از ابتدای تاسیس تا سال گذشته (15 سال) در بورس زنجان به ثبت رسیده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میزان معاملات بورس منطقه زنجان معادل 100 درصد ارزش معاملات و عملکرد 15 سال گذشته باشد که نشان از رونق بازار سرمایه دارد.

نجفی با اشاره به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در بورس منطقه زنجان گفت: از بدو شروع فعالیت بورس در زنجان تاکنون (تا پایان دی‌ماه سال جاری) بیش از 22 هزار نفر- ساعت، کلاس‌های آموزشی اعم از مفاهیم مرتبط با بازار سرمایه، فرآیند انجام معاملات و مسائل حقوقی مربوط به بازار سرمایه ارائه شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر