logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۹۵۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سیاسی - امنیتی استاندار زنجان مطرح کرد؛

اردوهای راهیان نور فرصتی برای تثبیت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

اردوهای-راهیان-نور-فرصتی-برای-تثبیت-و-ترویج-فرهنگ-ایثار-و-شهادت
معاون سیاسی - امنیتی استاندار زنجان گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور فرصت ارزشمندی برای تحقق، تثبیت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که برای آن جان‌ها فدا شد

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی امروز در آیین افتتاح اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی استان زنجان، اظهارداشت: برگزاری اردوهای راهیان نور موضوع مهمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که در فضای فرهنگی استان زنجان نواخته می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت سال دوران دفاع مقدس برهه‌ای حساس با افتخار، باعظمت و مشحون از رشادت‌ها است، افزود: دوران دفاع مقدس مشحون از بزرگ مردی‌ها، گذشت و جاری کردن فرهنگ مبتنی بر خداباوری، انسان دوستی و ایثار و شهادت بود.

این مسئول یادآورشد: دوران دفاع مقدس فرهنگی را در ایران و جهان پایدار و در تاریخ ماندگار کرد که تا فردا و فرداها الگوی عملی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می‌شود که باید برای ترویج این فرهنگ هنرمندان آثار متعدد هنری را ترسیم کنند.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: شهدا اگر چه تعلقات دنیوی داشتند اما برای تحقق آرمان بلند نظام اسلامی جان خود را به عنوان بزرگترین سرمایه تقدیم نظام اسلامی کردند.

مرادی با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور فرصت ارزشمندی برای تحقق، تثبیت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که برای آن جان‌ها فدا شد، افزود: امروز هم ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس با افتخار و عزت در کنار ما زندگی می‌کنند و تاریخ شفاهی جنگ را در جامعه ساری و جاری می‌کنند.

وی گفت: امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب برگزاری اردوهای راهیان نور تحقق عملی واقعه عاشورا است که اگر با زبان هنر و ادبیات بیان نشود به نسل‌های آینده منتقل نمی‌شود.

این مسئول تصریح کرد: امروز انتشار ویروس کرونا اجازه برگزاری عملی اردوهای راهیان نور را نمی‌دهد که برگزاری آن به صورت مجازی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مثمرثمر است.

"حسن مظفری"مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه این مراسم با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهارداشت: اردوهای راهیان نور یکی از تاثیرگذارترین برنامه‌های فرهنگی برای گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش رزمندگان و دلاور مردان زنجان در عملیات‌های مهم و تاثیرگذار هشت سال دوران دفاع مقدس، بیان داشت: رزمندگان زنجان در عملیات والفجر ۱۰ و آزاد سازی فاو نقش تاثیرگذار و بی‌بدیلی داشته و در عبور از اروندرود و عملیات‌های بدر و خیبر رزمندگان بنام زنجان رشادت و جانفشانی کردند.

این مسئول با تقدیر از اختصاص اعتبار خوب پرورشی از سوی وزارت به استان زنجان، بیان داشت: در مدت سه ماه گذشته بیشترین کمک‌ها از سوی معاونت پرورشی به استان زنجان انجام شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر