logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۹۴۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دبیر شورای سیاستگذاری گسترش فرهنگ عفاف و حجاب:

بومی‌سازی سند مهندسی فرهنگی کشور/ سرمایه‌گذاری دشمن در حوزه آسیب‌های اجتماعی

بومی‌سازی-سند-مهندسی-فرهنگی-کشور-سرمایه‌گذاری-دشمن-در-حوزه-آسیب‌های-اجتماعی
دبیر شورای سیاستگذاری گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور جامع‌ترین سند محسوب می‌شود که شورای فرهنگ عمومی فصول آن را بومی سازی کرده‌ است.

به گزارش موج رسا; مهدی رضاییان امروز در جلسه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب استان زنجان با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهارداشت: این هشتمین جلسه استانی در خصوص گسترش فرهنگ عفاف و حجاب محسوب می‌شود که تا پایان سال در نیمی از استان‌ها این جلسه برگزار می‌شود.

وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که با مثلثی سه راسی سلامت مردم، معیشت و مشکلات اقتصادی و شرافت مواجه هستیم که در این بین اگر چه سلامت مردم دارای اولویت است اما نباید از راس سوم غافل شد.

این مسئول با بیان اینکه دشمن در دو حوزه عمومی برای همه اقشار جامعه و از طریق فضای مجازی و اختصاصی در ۹ کلان شهر کشور برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کند، افزود: شاخص‌های طلاق،ایدز و زنان خیابانی این موضوع را عیان می‌کند.

دبیر شورای سیاستگذاری گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بیان داشت: دشمن با توجه به شرایط منطقه، به ویژه در سه شهر مشهد، قم و تهران سرمایه‌گذاری بیشتری انجام می‌دهد.

رضاییان ادامه داد: سرجمع آمار و گزارش‌ها نشانگر فعالیت و زحمات در مجموعه‌های مختلف با هدایت نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان و استانداری است که نشان دهنده کارهای مطلوب در این زمینه است.

وی بیان داشت: بر اساس آمارها زنجان در نرم کشوری جایگاه خوبی دارد اما باید با ادامه فعالی‌تها روندها در سال آینده کاهشی باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مصوبه شورای عالی فرهنگی ۲۶ دستگاه فعالیت‌های فرهنگی را انجام می‌دهند که اگر از همه ظرفیت‌ها هم استفاده شود بازهم کافی نیست.

دبیر شورای سیاستگذاری گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ادامه داد: دو بحث در خصوص زنان خیابانی از جمله برپایه فقر و نیازمندی معیشتی و روحیه تجملگرایی و لوکس‌گرایی وجود دارد. 

وی با بیان اینکه در فضای مجازی با مباحث ضد امنیتی و اقتصادی از جمله سایت‌های شرط‌بندی مقابله می‌شود،افزود: در مسائل اجتماعی و فرهنگی مقابله با این جدیت نیست اگرچه ظرفیت‌های لازم را در این زمینه وجود دارد.

این مسئول با اشاره به مزایای فضای مجازی، یادآورشد: نباید از این فضا برای تبلیغات سوئ استفاده شود و اگر مراقبت نکنیم شرافت جامعه با خطر جدی مواجه می‌شود.

دبیر شورای سیاستگذاری گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تصریح کرد: فرهنگ جزو حوزه‌های کمتر برگشت پذیر است و باید از این فضا به شدت مراقبت شود.

رضاییان بیان داشت: وقتی یک شبکه لائیک در فضای مجازی بیشترین فالور از بین نوجوانان را دارد دلیل سرمایه‌گذاری دشمن در این حوزه است.

وی با بیان اینکه برای کنترل محیط‌های مختلف از جمله فضای مجازی و محیطی باید همه پای کار باشند، بیان داشت: پایگاه‌های تبلیغ در کشور همین فضای مجازی و صنف‌های بدون مجوز هستند.

این مسئول گفت: در باطن شهر و کشور مسائلی هست که نباید از آن غافل شویم چرا که دشمن در همین فضاها سرمایه‌گذاری می‌کند و ضروری است دستگاه‌های اجرایی ضمن توجه به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نسبت به کارکنان خود، در فضای بیرونی هم تاثیرگذار باشد.

دبیر شورای سیاستگذاری گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ادامه داد: برای کار ایجابی و فرهنگی که جنبه پیشگیری دارد به مدیریت پیچیده‌تری نیاز است.

رضاییان نقشه مهندسی فرهنگی کشور را جامع‌ترین سند عنوان کرد و افزود: این سند همه موضوعات را در بر می‌گیرد و شورای فرهنگ عمومی فصول آن را بومی سازی کرده‌ است که باید در اولویت قرار گیرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر