logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۹۴۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

لغو تحریم انصارالله به کنگره ابلاغ شد

لغو-تحریم-انصارالله-به-کنگره-ابلاغ-شد
وبگاه آکسیوس به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نوشت که دولت بایدن، تصمیم برای حذف جنبش انصارالله یمن از لیست تروریسم را به کنگره ابلاغ کرده است.

به گزارش موج رسا; به نقل از وبگاه آکسیوس، وزارت خارجه آمریکا تائید کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا، رسماً به کنگره این کشور اعلام کرده است که قصد دارد فرمان دولت قبلی واشنگتن مبنی بر قرار گرفتن انصارالله یمن در لیست سازمان‌های تروریستی را لغو کند.

این اقدام در ادامه مجموعه سیاست‌هایی که طی چند روز گذشته با هدف ادعایی پایان دادن به جنگ یمن از آنها رونمایی شده، قابل توجیه است؛ ازجمله تعلیق موقت فروش تسلیحات به امارات و عربستان و به دنبال آن، توقف حمایت از عملیات‌های تهاجمی ائتلاف متجاوز سعودی.

البته، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده که اقدامات اخیر تاثیری در نگرش دولت بایدن نسبت به انصارالله و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند ندارد و اینکه همچنان به حمایت از ریاض در برابر حملات آنها متعهد است!

وی همچنین مدعی شد که اقدامات اخیر فقط جنبه حقوق بشری دارد و با توجه به دغدغه نهادهای بین‌المللی درباره آثار سوء تصمیم دولت قبلی اتخاذ می‌شود.

این ادعاهای عوام فریبانه از سوی واشنگتن در حالی مطرح می‌شود که تجاوز ائتلاف سعودی به یمن و حمایت بی دریغ لجستیکی از آن، در دولت باراک اوبامای دموکرات آغاز شد که جو بایدن را در مقام معاونت خود داشت./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر