logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۹۴۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان:

انتظار معقول و منطقی از بازار سرمایه داشته باشیم

انتظار-معقول-و-منطقی-از-بازار-سرمایه-داشته-باشیم
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در بورس و بازار سرمایه در بلندمدت به هیچ عنوان ضرر نمی‌کند، گفت: افرادی که با هدف کوتاه‌مدت وارد بورس می‌شوند باید انتظارات معقول و منطقی از بازار سرمایه داشته باشند.

اصغی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: به افرادی که سهامدار اولیه بوده و آشنایی کاملی از بازار ندارند، توصیه می‌کنیم از صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌های رسمی و یا اوراق تبعی بیمه سهام استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا 2 سبدگردان رسمی سازمان بورس اوراق بهادار در سطح شهر زنجان مستقر شده تا علاقه‌مندان از امکانات این مجموعه‌ها استفاده کنند.

نجفی با بیان اینکه اقدامات مربوط به راه‌اندازی شعبه‌ای از یک شرکت صندوق سرمایه‌گذاری در ابهر آغاز شده و پیگیر تحقق آن هستیم، افزود: در صورتی که حلقه کارگزاری، سبدگردان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال شوند، تنوع و سطح دسترسی مردم جهت استفاده از این امکانات، راحت‌تر می‌شود.

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با تاکید بر عدم خروج مردم از بازار بورس به دلیل اُفت بازار طی ماه‌های اخیر، گفت: خروج، بدترین حالت ممکن در شرایط اضطراری است.

وی اظهار داشت: خروج در شرایط اضطراری کنونی بازار بورس، بدترین حالت است.

نجفی با بیان اینکه انتظار از بازار بورس باید به صورت نوسان و کمی بالاتر از نرخ سود بانکی باشد، خاطرنشان کرد: بازار سرمایه، نیاز به صبر و حوصله و اقدام به دور از هیجانات و احساسات دارد زیرا تصمیم‌گیری بر اساس شایعات، آسیب زیادی به سهامدار وارد می‌کند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان تاکید کرد: مردم باید از پول‌های اضافه خود در بورس، سرمایه‌گذاری کنند چرا که در این صورت، نگرانی ندارند و اینطور تصور می‌شود که به جای بانک در بورس، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده که بازار سرمایه در بلندمدت، چند برابر بیشتر نسبت به بازارهای موازی از جمله مسکن و طلا، سودده بوده اما آن‌هایی موفق هستند که صبر و حوصله داشته و عجولانه تصمیم نگرفته‌اند.

نجفی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در بورس و بازار سرمایه در بلندمدت به هیچ عنوان ضرر نمی‌کند، گفت: افرادی که با هدف کوتاه‌مدت وارد بورس می‌شوند باید انتظارات معقول و منطقی از بازار سرمایه داشته باشند.

وی با بیان اینکه چیزی به نام شانس و اقبال، مفهومی در بازار سرمایه ندارد، اظهار داشت: تمام آپشن‌ها و اختیارات در بازار بورس از جمله صندوق‌های مختلف سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و اوراق تبعی بیمه سهام وجود دارد که به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

نجفی با بیان بزرگترین مسئولیت ما افزایش سطح آگاهی مردم است، خاطرنشان کرد: اگر سطح آگاهی مردم را افزایش دهیم تا از وجود آپشن‌های بازار، مطلع شده و نحوه استفاده از آن را بدانند قطعاً به این سمت حرکت می‌کنند.

وی گفت: پس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پخش برنامه‌های آموزشی از طریق رادیو، میزان سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها نسبت به قبل افزایش یافته که حاصل ارتقای آگاهی مردم است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر