logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۹۴۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

پرونده‌هایی که با زد و بند گرفته شده ابطال می‌شود

پرونده‌هایی-که-با-زد-و-بند-گرفته-شده-ابطال-می‌شود
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه این قوه در مبارزه با فساد در هر جایگاهی کوتاه نمی‌آید، گفت: کارخانه صنایع ابریشم یک مورد از کارخانه‌های گیلان است که به دلیل فساد و برخی زد و بندها نابود شده که باید فساد را در هرجایی که باشد آن را دنبال کرد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جلسه احیای حقوق عامه در حوزه انفال، منابع طبیعی و محیط‌زیست با بیان اینکه حفظ ذخایر ملی یک وظیفه ملی است، اظهار کرد: مسؤولان باید از همه ظرفیت خود برای حفظ ذخایر ملی مثل خاک، آب، جنگل و دریا حفاظت کنند زیرا این امر یک وظیفه ملی است.

وی حضور مسؤولان در خط مقدم مقابله با عدم تجاوز به جنگل‌ها را یک امر جدی دانست و گفت: هرگونه تجاوز به حریم و از بین بردن جنگل و تصرف به محیط جنگل و اختصاصی کردن آن‌که به مردم آسیب بزند باید از جلوگیری  و برای انجام این کار مسؤولان باید در خط مقدم حضور داشته و با همه وجود و با استفاده از همه  امکانات از نابودی جنگل‌ها و منابع طبیعی استان جلوگیری شود.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه در حل مشکلات جنگلی و در راستای حفظ منابع طبیعی بیان کرد: اگر در خصوص حفظ اراضی ملی نهادها یا کمبود امکانات مواجه هستند باید از ظرفیت بسیج و سپاه استفاده شود زیرا در غیر این صورت جنگل، آب‌وخاک با آسیب جدی مواجه می‌شود زیرا مدیریت با همین امکانات و اعتبارات جلوه خوب دارد لذا اگر با همین امکانات اجازه ندهیم با رانت به حریم جنگل تجاوز شود کار بسیار خوبی انجام داده‌‌ایم.

رئیسی کوتاهی مسؤولان در دوران مدیریت خود را غیرقابل‌قبول برشمرد و بیان کرد: تالاب انزلی سالیان سال بوده و سالیان دیگر است لذا اگر با تجاوز به آن محیط‌زیست آسیب می‌بیند باید از آن جلوگیری شود زیرا از ما پذیرفته نیست که در دوران مدیریت ما کوتاهی شود.

وی با اشاره به حل سریع امور و پرونده‌ها توسط مسؤولان دادگستری تصریح کرد: برخی از امور توسط معاونی دادگستری در حال انجام و بسیاری از مسائل در حال حل شدن است و برای انجام این کار معاونین دادگستری در میدان بوده و باید مشکلات هرچه سریع‌تر برطرف شود در غیر این صورت فرصت برای تخلف افراد انجام‌شده و مجوز سازی می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه با اذعان‌ به اینکه مسؤولان پس از ۴۱ سال حق آزمون‌وخطا ندارند، بیان کرد: معضل پسماند باید در اسرع وقت و با کار جهادی در استان حل شود زیرا ادامه این مشکل  برای مردم ضرر داشته و محیط‌زیست را به مخاطره و مردم را دچار انواع بیماری‌ها کرده است.

رئیسی با خطاب قرار دادن مدیرکل منابع طبیعی گیلان در خصوص جلوگیری از تجاوز به حریم جنگل‌ها گفت: گزارشات به منابع طبیعی زیاد بوده و مسؤولان این حوزه باید با کمک گرفتن از سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده و از قاچاق چوب و تجاوز به حریم جنگل‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه این قوه در مبارزه  با فساد در هر جایگاهی کوتاه نمی‌آید، تصریح کرد: کارخانه صنایع ابریشم یک مورد از کارخانه‌های گیلان است که به دلیل فساد و برخی زد و بندها نابود شده و باید فساد را در هرجایی که به آن برخوردید آن را دنبال کرد.

رئیس قوه قضائیه عدم رسیدگی عادلانه به بهانه هزینه دادرسی را غیرقابل‌قبول دانست و گفت: برای معاف شدن از هزینه دادرسی راهکار وجود دارد و روح قانون نمی‌خواهد دادرسی تعطیل شود و عدم پرداخت هزینه دادرسی نباید مانع موجب تعطیل دادرسی عادلانه شود.

رئیسی  با اشاره به وارد شدن آسیب جدی به تالاب بین‌المللی انزلی افزود: زیرکمیته‌های این کمیته باید فعال شود زیرا طبق گزارشات تالاب آسیب‌های جدی دیده است لذا باید نسبت به جلوگیری از تعدی به آن اقدام کرد.

وی با دستور در خصوص ابطال پرونده‌هایی که با زد و بند گرفته شده است، بیان کرد: باید با شجاعت مقابل این مسئله بایستید و این‌یک کار ویژه است که نگاه ویژه می‌طلبد. 

منبع :فارس 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر