logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۹۴۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در آستانه سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن؛

یک زن سرپرست خانوار با کمک خیّر زنجانی از زندان آزاد شد

یک-زن-سرپرست-خانوار-با-کمک-خیّر-زنجانی-از-زندان-آزاد-شد
مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان زنجان گفت: در آستانه سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و روز زن در اقدامی خداپسندانه با کمک 60 میلیون تومانی خیّر زنجانی، یک زن زندانی جرایم مالی غیرعمد از بند نسوان زندان مرکزی زنجان آزاد شد.

علاءالدین کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: این زن سرپرست خانوار، ماه‌ها به دلیل جریمه مالی غیرعمد در زندان بود که با کمک این خیّر در آستانه روز زن، آزاد شد.

وی از آزادی تعدادی از زندانیان جرایم مالی غیرعمد به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارکه فجر و همچنین سالروز ولادت حضرت زهرا(س) خبر داد و خاطرنشان کرد: این زندانیان که به دلیل جرایم مالی غیرعمد در زندان به سر می‌برند از محل کمک‌های مردمی و سایر منابع، آزاد شده و به آغوش خانواده‌هایشان باز خواهند گشت.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 172 نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، گفت: 165 نفر از این زندانیان، مرد و 7 نفر زن بودند که مجموع بدهی آن‌ها بیش از 266 میلیارد و 854 میلیون و 492 هزار ریال بود.

وی با اشاره به محل‌های مختلف کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در سال جاری اظهار داشت: بیش از 103 میلیارد و 453 میلیون و 681 هزار ریال از محل فعالیت‌های مددکاری و گذشت شاکیان و بیش از 102 میلیارد و 332 میلیون و 204 هزار نیز قبول اعسار بود.

کریمی با بیان اینکه 100 میلیون ریال از بدهی این زندانیان توسط بیمه پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: 13 میلیارد و 932 میلیون ریال کمک بنیاد مستضعفان، بیش از 5 میلیارد و 179 میلیون و 459 هزار ریال آورده محکومان، 16 میلیارد و 379 میلیون ریال نیز تسهیلات اعطایی بود.

وی افزود: بیش از 21 میلیارد و 550 میلیون و 323 هزار ریال کمک بلاعوض ستاد دیه استان و همچنین 3 میلیارد و 700 میلیون تومان نیز کمک بلاعوض ستاد دیه کشور بود که شامل حال این زندانیان شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان زنجان با بیان اینکه این ستاد به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارکه فجر و در آستانه سالروز ولادت حضرت زهرا(س) آماده دریافت کمک‌های مردمی جهت آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد به‌ویژه زنان سرپرست خانوار است، گفت: آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در این شرایط سخت کرونایی و مشکلات اقتصادی سبب خوشحالی خود و خانواده‌های آنان می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم مومن و نیکوکار استان زنجان به عنوان خیرین نوع‌دوست، زبانزد بوده و تاکنون نیز در بخش‌های مختلف، گره‌گشایی کرده‌اند، اظهار داشت: با توجه به اینکه جهت جلوگیری از سرایت و شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری مراسم ترحیم و یادبود برای اموات وجود ندارد، خانواده‌ها می‌توانند هزینه‌های احسان مراسم ترحیم خود را نیز صَرف آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: خیرین می‌توانند جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کمک‌های نقدی خود را به صورت غیرحضوری و از طریق شماره حساب 0224137397006 و یا شماره کارت 6037991899973626 پرداخت کنند.

وی ابراز کرد: دفتر نمایندگی ستاد دیه در استان در نشانی زنجان، خیابان امام خمینی(ره)، جنب کوچه حاج‌نوروزلر، روبه‌روی بانک انصار واقع است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر