logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۹۴۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور:

عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ظلم و خطای استراتژیک است/ در حوزه شبکه‌های اجتماعی دچار کاپیتولاسیون شده‌ایم

عدم-راه‌اندازی-شبکه-ملی-اطلاعات-ظلم-و-خطای-استراتژیک-است-در-حوزه-شبکه‌های-اجتماعی-دچار-کاپیتولاسیون-شده‌ایم
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: آقای وزیر باید دست شبکه‌های خارجی را از سر مردم ایران کوتاه کند چرا که امروزه فضای مجازی از جمله اینستاگرام به فضایی برای کلاهبرداری از مردم تبدیل شده‌اند.

مسعود بصیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: در ایران در حوزه شبکه‌های اجتماعی و عملکرد آنها در داخل کشور دچار کاپیتولاسیون شده‌ایم چرا که با وجود گذشت چندین سال از این قانون ننگین، رسانه‌های خارجی و مجازی قدرت اعمال حاکمیت بر فضای مجازی مردم ایران را از آنها گرفته‌اند.

وی برضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه در زمینه راه‌اندازی این شبکه تعلل شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اینکه آقای رئیس جمهور می‌گوید مشکل پهنای باند را از من بپرسید، باید بگوئیم ما مشکل پهنای باند نداریم مسئله این است که در این پهنای باند چه اطلاعاتی بارگزاری می‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه مسئله این است که افزایش پهنای باند برای رسانه‌های خارجی و استکباری اتفاق افتاده است، افزود: این افزایش باند برای کشورهای استکباری است چرا که زمانی که عکس حاج قاسم سلیمانی در آن بارگزاری می‌شود فیلتر شده و مطالب علیه اسرائیل با فیلتر مواجه می‌شود.

بصیری بر ضرورت ورود جدی قوه قضائیه تاکید کرد کرد و گفت: مسائل اقتصادی یکی از دغدغه‌های مردم ایران است اما تکلیف آن نوجوان 14 ساله که با ارتباط گیری با یک خانم در فضای مجازی، ویدئوی نامناسبی تولید می‌شود، تکلیفش چیست و چرا نباید کنترلی بر چنین موضوعاتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: این فضا دچار بازی‌های سیاسی شده است و برخی از آقایان از این فضا به عنوان ابزاری برای رقابت‌های انتخاباتی استفاده کرده و مردم را فریب می‌دهند.

این مسئول گفت: نباید در فضای مجازی مردم را فیلتر کرد بلکه باید فضایی ایجاد شود که در آن کسب و کار شکل بگیرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور ادامه داد: استفاده از دیتا سنتر داخلی موجب ایجاد اشتغال در کشور شده و کارخانه‌‌هایی تولیدی در داخل کشور مشغول فعالیت می‌شوند چرا که راه‌اندازی دیتا سنترها نیازمند نیروهای فنی و خدماتی است.

بصیری تصریح کرد: وزیر ارتباطات به جای فرا فکنی و توضیح واضحات و طرح مسائل و برگزاری جلسات و سرخط کردن این و آن برای پوشش دادن کارها و درست کردن تیم رسانه‌ای، به امور محوله خود در وزارت ارتباطات بپردازد.

وی با بیان اینکه تیم‌های رسانه‌ای دارای متولی بوده و کار وزارت ارتباطات تولید محتوا نیست، افزود: وزارت ارشاد و مرکز ملی فضای مجازی باید به بحث رسانه ورود کنند.

این مسئول یادآور شد: آقای وزیر باید دست شبکه‌های خارجی را از سر مردم ایران کوتاه کند چرا که امروزه فضای مجازی از جمله اینستاگرام به فضایی برای کلاهبرداری از مردم تبدیل شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به فروش غیرقانونی خودرو و زمین در فضای مجازی بدون داشتن پیگیرد قانونی، گفت: عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ظلم و خطای استراتژیک است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر