logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۹۴۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

کودتای نظامی در میانمار |ارتش قدرت را به دست گرفت

کودتای-نظامی-در-میانمار-|ارتش-قدرت-را-به-دست-گرفت
پس از بازداشت شماری از رهبران حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی در میانمار، ارتش این کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام حکومت نظامی گفت که قدرت را به دست گرفته است.

به گزارش موج رسا;  پس از انتشار اخباری درباره بازداشت «آنگ سان سوچی»، رهبر حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و دیگر رهبران این حزب در بامداد امروز (دوشنبه) ارتش میانمار در بیانیه‌ای اعلام کرد که قدرت را به مدت یک‌ سال در اختیار گرفته است.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، ارتش میانمار با اعلام حکومت نظامی در این کشور اعلام کرد که قدرت برای مدت یک سال به «مین آنگ هلینگ» فرمانده کل ارتش میانمار منتقل شده است.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در ۲۳ آبان ماه با کسب ۸۳ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی میانمار پیروز شده بود.

در حالیکه اغلب شبکه‌های تلویزیونی میانمار به دنبال شایعاتی در خصوص وقوع یک کودتای نظامی همگی قطع شد، شبکه تلویزیونی «میاودی» ارتش این کشور ساعاتی پیش اعلام کرد که ارتش مطابق با قانون اساسی  اعلام وضعیت اضطراری می‌کند تا به موجب آن اختیارات گسترده‌ای را برای انجام اقداماتی داشته باشد.

بنا بر گزارش شبکه «بی بی سی»، ارتش میانمار برگزار‌کنندگان انتخابات پارلمانی آبان ماه را به تقلب گسترده در انتخابات متهم کرده بود و خواستار به تعویق افتادن افتتاح دور جدید پارلمان میانمار شده بود که قرار بود امروز صورت گیرد.

پیش از آنکه ارتش میانمار اعلام کند که قدرت را برای مدت یک سال به دست گرفته است، آنگ سان سوچی و دیگر مقام‌های ارشد حزب اتحادیه ملی دموکراسی از جمله «وین مینت» رئیس‌جمهور ونزوئلا و چند تن از وزرای ایالتی را بازداشت کرده بودند./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر