logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۹۳۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

900 واحد طرح اقدام ملی مسکن زنجان توسط بنیاد مسکن احداث می‌شود

900-واحد-طرح-اقدام-ملی-مسکن-زنجان-توسط-بنیاد-مسکن-احداث-می‌شود
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این اداره کل متولی احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر جمعیت است، گفت: با احتساب شهر زنجان حدود 900 واحد در دست اقدام است.

رضا خواجه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: یکی از فعالیت‌ها در حوزه مسکن شهری، مشارکت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن بود.

وی با بیان اینکه 3714 نفر ثبت‌نام کرده بودند، خاطرنشان کرد: در نهایت پس از بررسی‌های لازم از جمله سبز بودن فرم «ج» 3111 نفر واجد شرایط شناخته شدند.

خواجه‌ای افزود: تاکنون 580 نفر، مبلغ اعلامی را به حساب واریز کرده و متقاضی موثر شناخته شده‌اند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن، متولی ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کمتر 100 هزار نفر بوده اما اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تامین زمین اقدام می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زنجان و ابهر گفت: پروژه‌های ابهر و همچنین 368 واحدی گلشهر زنجان نیز توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود اما مسئولیت این واحدها با اداره کل راه و شهرسازی استان است.

وی با بیان اینکه با احتساب شهر زنجان حدود 900 واحد در دست احداث است، اظهار داشت: این واحدها از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و طبق زماندنی، اجرا می‌شوند.

خواجه‌ای خاطرنشان کرد: 53 هزار و 174 مترمربع، زیربنای غیرمفید واحدها است.

این مسئول با بیان اینکه بنیاد مسکن در ساخت واحدهای مسکن مهر نیز مشارکت داشت، گفت: ساخت بیش از 4 هزار واحد مسکن مهر بر عهده بنیاد مسکن بود و زنجان، اولین استانی بود که اتمام مسکن مهر را جشن گرفت و پرونده آن جمع شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه 3160 واحد مسکونی استان در بارندگی‌های شدید و سیل‌های سال 98 خسارت دیده بود، اظهار داشت: 1500 واحد احداثی و بیش از 1600 واحد نیز تعمیری بود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 94 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات و 33 میلیارد تومان نیز تسهیلات بلاعوض برای جبران این خسارت‌ها تخصیص یافت و هزینه شد.

خواجه‌ای با بیان اینکه در این زمینه نسبت به تامین بیش از 10 هزار تُن سیمان رایگان، هدیه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اقدام شد، افزود: برای اینکه حلاوت و شیرینی این هدیه به کام روستاییان بنشیند، هزینه حمل و نقل سیمان‌ها به مبلغ 700 میلیون تومان را نیز بنیاد مسکن، تقبل کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر