logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۹۳۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان پسماند شهرداری زنجان خبر داد؛

بی‌توجهی برخی از درمانگاه‌ها به ‌تفکیک زباله‌های عفونی در زنجان

بی‌توجهی-برخی-از-درمانگاه‌ها-به-‌تفکیک-زباله‌های-عفونی-در-زنجان
رئیس سازمان پسماند شهرداری زنجان از بی‌توجهی برخی از درمانگاه‌ها به ‌تفکیک زباله‌های عفونی در زنجان خبر داد.

شهرام فرحبخشیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد علت منتفی شدن راه اندازی کارخانه تولید برق از زباله‌های شهری در زنجان اظهار کرد: قرار بود این پروژه براساس فراخوانی که سازمان پسماند زنجان در سال‌های گذشته داشت در زنجان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری جهت راه اندازی کارخانه تولید برق از زباله‌های شهری اعلام آمادگی کرده بود تصریح کرد: متاسفانه سرمایه‌گذار این پروژه خارجی بود که به دلیل نوسانات ارزی و تحریم‌های اقتصادی رغبتی برای سرمایه‌گذاری نداشت که در نهایت از سرمایه‌گذاری در این حوزه منصرف شد.

رئیس سازمان پسماند شهرداری زنجان در ادامه با اشاره به تهیه طرح جامع پسماند شهری در زنجان بیان کرد: نسبت به انتخاب شرکت مشاور برای تهیه این طرح اقدام شده است.

وی با تاکید براینکه این طرح به صورت منطقه‌ای در زنجان و ایجرود تهیه می‌شود گفت: این طرح براساس مصوبه کارگروه پسماند مدیریت استان تهیه می‌شود.

فرحبخشیان با اشاره به اینکه با تهیه این طرح سیاست‌گذاری‌هایی که در حوزه پسماند وجود دارد مشخص شده و عملی می‌شود تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح بررسی وضعیت اجرای سیاست‌ گذاری‌ها اعم از دفن پسماند و تفکیک زباله در مبدا و مقصد بوده و با نهایی شدن این طرح روند دفن زباله‌ها نیز ساماندهی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به نصب باسکول در محل دفن زباله‌ها و رصد میزان تولید روزانه زباله‌های شهری به منظور عملیاتی کردن برنامه‌های حوزه  پسماند افزود: با نصب باسکول برنامه‌ریزی‌ها دقیق انجام می‌شود و در حال نیز روزانه حدود 420 تن زباله به محل دفن زباله‌ شهری مهتر وارد می‌شود.

فرحبخشیان در ادامه به موضوع فرهنگ سازی تفکیک زباله‌های شهری در زنجان اشاره و عنوان کرد: اقدامات بسیار خوبی در این خصوص در زنجان انجام شده و امیدواریم بتوانیم این فرهنگ را در زنجان نهادینه کنیم.

وی در ادامه همچنین به موضوع دفن زباله‌های بیمارستانی در زنجان اشاره و  عنوان کرد: همه بیمارستان‌ها نسبت به بی‌خطر سازی زباله‌های عفونی اقدام می‌کنند و بعد از اتوکلاو(بی‌خطرسازی) زباله‌های بیمارستانی نسبت به دفن آنها اقدام می‌شود.

رئیس سازمان پسماند شهرداری زنجان خاطر نشان کرد: دفن زباله‌های بیمارستانی بعد از بی‌خطر سازی توسط شهرداری براساس شیوه‌ نامه ارائه شده انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه یکی از موضوعاتی که در حوزه پسماند وجود دارد بالا بودن خطر ابتلای پاکبانان به کرونا است عنوان کرد: متاسفانه برخی از مراکز خدمات درمانی زباله‌های عفونی را همراه با سایر زباله‌ها در سطل زباله‌های شهری می‌ریزند و بی‌توجهی به این موضوع احتمال ابتلای پارکبانان به بیماری‌های مختلف وجود دارد.//ع

  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر