logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۹۳۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

80 درصد داروخانه‌های زنجان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

80-درصد-داروخانه‌های-زنجان-پروتکل‌های-بهداشتی-را-رعایت-می‌کنند
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به فعالیت حدود 100 داروخانه در استان گفت: طی بازرسی‌های به‌عمل‌آمده بیش از 80 درصد داروخانه‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

مریم نوبرانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بازرسی از داروخانه‌ها در گذشته بیشتر شامل وجود یا عدم وجود داروهای مجاز و همچنین عرضه دارو به قیمت تعیین‌شده بود.

وی با بیان اینکه قیمت داروها توسط شرکت‌ها تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: داروخانه‌ها طبق فاکتور خرید، داروها را به فروش می‌رسانند.

نوبرانی افزود: یکی از کارهای معمول معاونت غذا و دارو در خصوص نظارت و بازرسی بر داروخانه‌ها از لحاظ رعایت استانداردها برای نسخه‌پیچی، حضور مسئول فنی در داروخانه و ساخت داروهای ترکیبی بود که همیشه صورت می‌گرفت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: داروخانه نیز یکی از مراکز درمانی به شمار می‌آید که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها به‌ویژه برای پرسنل داروخانه مورد تاکید است زیرا پرسنل همواره با افراد بیمار مواجه بوده و رعایت پروتکل‌ها برای خود پرسنل، اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه رعایت فاصله اجتماعی، وجود مواد ضدعفونی‌کننده و حضور افراد با ماسک در داروخانه مواردی است که بعد از شیوع کرونا به بازرسی داروخانه‌ها افزوده شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیش از 80 درصد داروخانه‌ها پروتکل‌های بهداشتی دوران کرونا را رعایت می‌کنند.

نوبرانی با بیان اینکه اگر در مواردی با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در داروخانه‌ها مواجه شویم، قطعاً تذکرها و برخوردهای لازم صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: معاونت غذا و دارو در این خصوص پیشقدم شده و اگر لازم باشد از همکاری سازمان صمت نیز استفاده می‌کنیم.

وی یادآور شد: طی این مدت، یک داروخانه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر