logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۹۳۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

افزایش نظارت‌های قوه قضائیه برعملکرد مسئولان/ برای مبارزه با فساد در کنار دستگاه قضا هستیم

افزایش-نظارت‌های-قوه-قضائیه-برعملکرد-مسئولان-برای-مبارزه-با-فساد-در-کنار-دستگاه-قضا-هستیم
نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: با روی کار آمدن آیت‌الله رئیسی و رویکردهای تحولی ایشان در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی اقدامات خوبی انجام شده است

حجت‌الاسلام حسن شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برخورد قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت: وجود فساد در ساختار مدیریتی و اقتصادی کشور تاسف بار بوده و باید برخوردهای لازم با چنین مفاسدی انجام شود.

وی با بیان اینکه با حضور آیت‌الله رئیسی برخورد با مفاسد شدت بیشتری یافته است، افزود: مبارزه با فساد موجب ایجاد امید در مردم شده است.

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در کنار قوه قضائیه بوده و با مفاسد اقتصادی مبارزه می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات و آسیب‌های کشور در سالیان گذشته عدم نظارت کافی در زمینه عملکرد مسئولان در موقعیت‌های شغلی مختلف بوده است.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه همین موضوع موجب شده تا برخی مدیران دادگاهی و برای آنها احکام قطعی صادر شود، افزود: گاهی نزدیکان، فرزندان، اقوام و دوستان مدیران سوء استفاده‌هایی را از موقعیت مدیر کرده و موجب کسب اموال نامشروع شده است.

وی گفت: قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی در دوره گذشته تصویب شد که بر اساس این قانون اموال مسئولان بررسی می‌شود و اگر این اموال به شکل نامشروع به دست آمده باشد، قوه قضائیه مکلف شده است که برخوردهای لازم را با این مدیران انجام دهد که این قانون موثر واقع شده است.

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره تصریح کرد: بر اساس این قانون اگر مدیردر دوران مدیریت خود از چنگ قانون بگریزد پس از دوران مدیریت مورد نظارت قرار گرفته و اموال نامشروع بازگردانده می‌شود.

حجت‌الاسلام شجاعی یادآور شد: سوء استفاده‌های مدیران در گذشته موجب تضییع حقوق بیت‌المال می‌شد که با تصویب این قانون بخشی از حقوق مردم به بیت‌المال بازگردانده می‌شود و نتایج مطلوبی در مبارزه با فساد دارد.

وی بیان داشت: کمیسیون اصل 90 مسئولیت نظارت بر اجرای این قانون را برعهده داشته و نظارت‌های لازم بر عملکرد مسئولان خواهد داشت.

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با روی کار آمدن آیت‌الله رئیسی و رویکردهای تحولی ایشان در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی اقدامات خوبی انجام شده است که ما نیز از این اقدامات پشتیبانی و حمایت می‌کنیم و اگر ایرادی باشد برطرف خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر