logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۹۳۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در گفت‌وگو با یک مسئول در محیط زیست زنجان اعلام شد؛

هشدار ورود گرگ‌های گرسنه به داخل شهرهای استان زنجان

هشدار-ورود-گرگ‌های-گرسنه-به-داخل-شهرهای-استان-زنجان
رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نسبت به ورود احتمالی گرگ‌ها به داخل شهرها به دلیل نیافتن غذا در بیرون از شهر هشدار داد و گفت: شهروندان باید مراقب ورود گرگ‌ها باشند.

پرویز رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سرمای هوا در فصل زمستان اظهار داشت: گرگ‌ها به دلیل سرمای هوه در بیرون از شهرها غذایی پیدا نمی‌کنند  واحتمال ورود آن‌ها به داخا شهر وجود دارد.

وی با بیان اینکه ماندگاری چند ساعته پسماند، مشکل اساسی در داخل شهرها است، خاطرنشان کرد: اول اینکه پسماند و زباله‌ها باید محصور شوند و دوم اینکه پسماندها باید در ساعتی که شهرداری جهت جمع‌آوری می‌آید به بیرون گذاشته شود.

رستمی با تاکید بر اینکه در صورتی که غذا در دسترس نباشد، گرگ هم وارد شهر نمی‌شود، افزود: از طرفی اگر غذا در دسترس حیوانات از جمله گرگ باشد و از طرفی نیز به دلیل اینکه در بیرون از شهر موفق به یافتن غذا نشده، مجبور است که به داخل شهر بیاید.

رئیس اداره نظارت و امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه حیوان در حالت عادی حمله نمی‌کند، گفت: اما اگر هار باشد و یا جان خود را در خطر ببیند به انسان حمله خواهد کرد که ممکن است حوادث ناگواری پیش آید.

این مسئول در خصوص مزاحمت سگ‌های ولگرد در داخل شهرها اظهار داشت: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، دستورالعمل مخصوص خود را دارد و محیط زیست در این دستورالعمل نسبت به نحوه جمع‌آوری سگ‌ها عضو ناظر است.

وی خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل و حسب وظیفه، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شهرها به شهرداری‌ها، در  روستاها به دهیاران و در بخش‌ها به بخشداری‌ها مربوط بوده و دستورالعمل ان مشخص است.

رستمی با بیان اینکه اجرای دستورالعمل جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، بودجه زیادی می‌خواهد، افزود: زنده‌گیری، جمع‌آوری، عقیم‌سازی و مرگ با ترحم، بودجه و امکانات زیادی می‌طلبد و با تیر هم که نمی‌توان زد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به عدم صدور پروانه شکار در سال جاری گفت: امسال هیچگونه پروانه شکار به هیچکس داده نشد و این موضوع، فصلی نبوده و مربوط به کل سال است.

وی اظهار داشت: امسال دستور آمد که تا پایان سال، هیچگونه مجوزی برای شکار صادر نخواهد شد.

رستمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلای پرندگان به آنفولانزا و یا سایر بیماری‌ها در استان وجود ندارد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر