logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۹۳۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با ادامه تعطیلی بازارهای روز؛

سایه سنگین کرونا بر معیشت دستفروشان زنجانی

سایه-سنگین-کرونا-بر-معیشت-دستفروشان-زنجانی
تعطیلی بازارهای روز باعث شده معیشت دستفروشان با مشکل مواجه شده و برای حل مشکل معیشتی‌شان در سطح شهر زنجان پراکنده شدند.

به گزارش موج رسا; شیوع بیماری کرونا در استان زنجان همانند سایر استان‌ها باعث کسادی بازار و بی‌رونق شدن کسب و کار بسیاری از مشاغل شده است که دست فروشان نیز جزو آسیب دیدگان از کرونا هستند.

هر چند که مسئولان شهری در تلاش بودند تا چهره‌ شهر را از دستفروشان پاک یا به نوعی آنها را ساماندهی کنند اما در این امر موفقیت چندانی حاصل نشده و در سال‌های اخیر با تشدید فشارهای اقتصادی به قشر آسیب‌پذیر جامعه شاهد حضور دستفروشان در خیابان‌های شهر زنجان بودیم. شیوع ویروس کرونا از جمله عواملی بود که فعالیت دستفروشان را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

یکی از اهداف ایجاد بازارهای روز تجمیع دستفروشان در یک نقطه از شهر است اما این روزها دست فروشان به دلیل تعطیلی بازارچه‌های روز و مشکلات معیشتی در سطح شهر زنجان پراکنده شدند.

با تبدیل شدن وضعیت استان زنجان از حالت نارنجی به زرد اجازه فعالیت به برخی از مشاغل داده شد که دستفروشان نیز انتظار دارند مسئولان استانی تدابیر لازم جهت فعالیت بازارهای روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را اتخاذ کنند.

مرکز بهداشت اجازه فعالیت بازارهای روز را نمی‌دهد

حبیب ملایی‌یگانه شهردار زنجان در مورد ممانعت از فعالیت بازار‌های روز در زنجان به موج رسا گفت: مکاتبات لازم جهت بازگشایی بازارهای روز را انجام شده و در وضعیت نارنجی نیز از مرکز بهداشت زنجان پیگیر بودیم تا اجازه فعالیت بازار روز داده شود.

وی بیان کرد: استنباط ما این است که مرکز بهداشت در شرایط کنونی باید  اجازه فعالیت بازارهای روز را بدهد چرا که تعطیلی بازارهای روز باعث شده دستفروشان در نقاط شهر پراکنده شوند.

شهردار زنجان ابراز کرد: تا به امروز دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان زنجان با بازگشایی بازارهای روز موافقت نکرده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که اجازه فعالیت برای بازارهای روز داده شود کنترل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

محمد همتیان معاون خدمات شهری شهرداری زنجان نیز در مورد بازارگشایی بازارهای روز و آرامستان زنجان به موج رسا گفت: این موارد در جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی استاندار زنجان مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: مقرر شد پروتکل‌های بهداشتی توسط شهرداری و نحوه اجرای آن در بازارهای روز و آرمستانها تدوین شود و اگر پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده به تایید مرکز بهداشت برسد نسبت به بازگشایی اقدام خواهد شد.

وی با تاکید براینکه برنامه نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان و جمعه بازار زنجان تهیه شده و در اختیار مرکز بهداشت قرار می‌گیرد بیان کرد: تا به امروز اجازه فعالیت برای بازارهای روز داده نشده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر