logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۹۳۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان مطرح شد؛

از اجرای کند پروژه‌های شهری تا آلایندگی واحدهای سرب و روی در زنجان

-از-اجرای-کند-پروژه‌های-شهری-تا-آلایندگی-واحدهای-سرب-و-روی-در-زنجان
جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان در حالی برگزار شد که در این جلسه موضوعات مختلفی همچون کندی عملیات اجرایی پروژه‌های شهری و آلودگی کارخانجات سرب و روی مطرح شد.

به گزارش موج رسا; رزاق محمدی امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان، اظهارداشت: انجام عملیات اجرایی پروژه‌های شهری از جمله پادگان و سبزه‌میدان دغدغه شهرداری و شورا است که باید کندی پیش آمده در اجرا رفع شود.

وی از خرید دیوار پیش ساخته برای پروژه پادگان زنجان خبرداد و گفت: ضروری است عملیاتی اجرایی این پروژه ادامه یابد در بازه زمانی تعیین شده تحویل شود.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به کش‌و‌قوس‌های مختلف پروژه سبزه میدان، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر زنجان هیچ مضایقه مصوباتی در این زمینه نداشت و تنها مشکل این پروژه کمبود اعتبار است.

محمدی برضرورت حل مشکلات کارخانجات سرب و روی زنجان تاکید کرد و گفت: باید برنامه‌ای برای کاهش آلودگی سرب و روی داشت.

*ضرورت گسترش خدمات ناوگان عمومی به شهروندان

" منصور مرادلو" دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: ناوگان عمومی شهر زنجان در هشت ماه گذشته با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود و علیرغم موجود بودن ۳۰ دستگاه ناوگان عمومی در پارکینگ، خدمات لازم به شهروندان داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تردد برای شهروندان به دلیل کمبود ناوگان عمومی با مشکل مواجه شده است، بیان داشت: مسئولان باید به فکر حل مشکلات شهروندان در این زمینه باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان با تقدیر از شهرداری منطقه یک در راه‌اندازی سامانه ستاپ، افزود: باید این سامانه برای حل مشکلات مردم فعالتر شود.

مرادلو با اشاره به عدم جابه‌جایی چراغ‌های تیر برق در مناطق دارای عقب‌نشینی به ویژه مرکز شهر زنجان، یادآور شد: در پیگیری‌های انجام شده مشخص شد اداره برق برای جابه‌جایی این چراغ‌ها درخواست مبالغی را دارد.

وی برضرورت ارسال اطلاعات خانواده‌های ایثارگر شهرداری زنجان برای رسیدن به حقوق قانونی این قشر تاکید کرد و گفت: قصور در این زمینه پذیرفتنی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با گلایه از عدم توزیع لباس برای کارگران شهرداری زنجان، ادامه داد: با گذشت ۱۱ ماه از سال تنها در دو منطقه لباس توزیع شده است که این موضوع پذیرفتنی نیست.

مرادلو حمل زباله به صورت مکانانیزه را یکی از کارهای مهم شهرداری عنوان کرد و گفت: ضروری است هر چه سریعتر این کار عملیاتی شود.

وی برضرورت فعال سازی کمیته ایام دهه فجر از سوی شهرداری زنجان تاکید کرد و بیان داشت: نباید به اندازه‌ای تاخیر داشت که همچون ماه محرم برنامه‌ها با تاخیر انجام شود.

 

*ابرهای سفید سرب و روی سلامت مردم را تهدید می‌کند

" امامعلی دادخواه" دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه این جلسه اظهار داشت: با وجود اینکه سلامتی حق مسلم مردم است اما ابرهای سفید برخواسته از کارخانجات سرب و روی سلامت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد که ضروری است برای دپوی پسماند این کارخانجات ویژه راشا کاسپین چاره‌اندیشی شود تا دود آن به چشم مردم زنجان نرود.

وی برضرورت تدوین طرح جامع شهر برای مشخص شدن محدوده شهر تاکید کرد و افزود: این طرح چراغ راه برای شورا و شهرداری محسوب می‌شود.

"کاظم افشارچی"دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان  در ادامه این جلسه، اظهارداشت: کارخانجات سرب و روی استفاده بی‌رویه‌ای از آب داشته و علیرغم اینکه اشتغالزا هستند اما آلودگی آنها مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه این جلسه برضرورت تعیین تکلیف اجرای المان 15 خرداد زنجان تاکید کرد و گفت: این پروژه دارای ردیف اعتباری بوده و  یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای اجرای این پروژه اعتبار تعریف شده است.

راشاد با بیان اینکه اگر کمیته تطبیق فرمانداری زنجان این طرح را تایید نکند زیر نظر استانداری می‌رود، افزود: استاندار زنجان پیگیر موضوع بوده و باید هر چه زودتر عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

وی با بیان اینکه مجری طرح توانمندی فنی لازم را برای اجرای طرح المان 15 خرداد دارد، افزود: در صورت عدم تایید فرمانداری این طرح باید در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار گیرد که به نظر می‌رسد اجرای آن طولانی‌تر شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر