logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۹۳۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان زنجان:

سوزاندن لاستیک‌ها در زنجان کار واحدهای صنفی نیست

سوزاندن-لاستیک‌ها-در-زنجان-کار-واحدهای-صنفی-نیست
رئيس اتحاديه لاستيك فروشان زنجان در خصوص علت سوزاندن لاستیک‌های مستهلک در برخی مناطق که سبب آلودگی هوا و آزار و اذیت اهالی می‌شود، گفت: واحدهای صنفی چنین اقدامی را انجام نمی‌دهند و این کار جهت استحصال ضایعات و همچنین گرم شدن توسط افرادی انجام می‌شود که شب‌ها در بین زباله‌ها به دنبال ضایعات می‌گردند.

محمدرضا محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هیچ واحد صنفی این کار را نمی‌کند که لاستیک‌های مستهلک را شبانه آتش بزند و این کار را کسانی انجام می‌دهند که در بین زباله‌ها به دنبال ضایعات هستند که ابتدا لاستیک‌ها را سوزانده و سپس یک دوری در شهرک مربوطه می‌زنند تا دوباره برگردند و هم با اتش آن گرم شوند و هم ضایعات آن را جمع کنند.

وی با بیان اینکه زمانه طوری شده که همه چیز حتی ضایعات مستهلک نیز به فروش می‌رود و خریدار دارد، خاطرنشان کرد: هر آشغال و وسیله‌ای که به بیرون بگذاری، سریع می‌برند که لاستیک هم جزء این موارد است زیرا مستهلک‌ترین و آشغال‌ترین لاستیک را پودر کرده و بازیافت می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه در داخل هر کدام از لاستیک‌های خودرو بیش از یک کیلوگرم سیم فلزی وجود دارد، افزود: افراد ولگرد که شبانه به دنبال ضایعات زباله‌ها هستند این لاستیک‌ها را می‌سوزانند تا سیمش را در آورده و به فروش برسانند.

رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان زنجان گفت: افراد بعضی مواقع لاستیک‌های مستهلک را به قیمت‌های ارزان از 1500 تا 5 هزار تومان خریداری کرده و پودر می‌کنند و از پودر آن کف‌پوش تولید می‌کنند و در خود زنجان نیز یکی دو مورد کارخانه بازیافت وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه سوزاندن لاستیک‌ها به احتمال 99 درصد، کار واحد صنفی نیست، تصریح کرد: علت اصلی همان است که افراد ولگرد و زباله‌گرد آن‌ها را می‌سوزانند و تا زمان اتمام سوختن لاستیک‌ها شهرک مربوطه را دور می‌زنند و ضایعات را جمع‌آوری کرده و سپس دوباره به همان محل برمی‌گردند تا ضایعات لاستیک‌ها را جمع کنند.

محمدی در خصوص اینکه علاج کار چیست تا اهالی شهرک‌ها کمتر اذیت شوند، اظهار داشت: ابتدا باید از صحت و سقم قضیه مطمئن شوند و سپس خود اهالی به واحد صنفی تذکر دهند ضمن اینکه ما هم اگر واحد صنفی عضو اتحادیه باشد به وی تذکر می‌دهیم.

رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان زنجان با تاکید مجدد بر اینکه سوزاندن لاستیک‌ها کار واحد صنفی نیست، خاطرنشان کرد: الان از مناطق مختلف حتی از سایر شهرها به لاستیک‌فروشان مراجعه می‌کنند که لاستیک‌های مستهلک را نگه دار که من می‌خواهم بخرم پس اگر واحدی، لاستیک‌ها را بسوزاند یا وی خیلی ناشی است و یا خریداران ان واحد را نمی‌شناسند.

وی گفت: خود شهرداری نیز لاستیک‌ها را جمع‌اوری می‌کند و انباری از لاستیک‌ها را برای بازیافت به جاده بیجار می‌برد.

محمدی تاکید کرد: با توجه به اینکه هوا در مناطق حاشیه‌ای و شهرک‌های اقماری شهر، سرد است، احتمال به قطع یقین، سوزاندن لاستیک‌ها کار همان زباله‌گردها و ولگردها است.

وی یادآور شد: حتی لاستیک‌های کهنه‌ای که بیرون می‌گذاریم تا خودروها در مقابل مغازه پارک نکنند را اگر حواسمان نباشد، ضایعاتی‌ها سریع می‌برند.

محمدی ادامه داد: در صورتی که خود فرد این کار را انجام دهد که احتمال ان صفر است، همسایگان می‌توانند ابتدا تذکر داده و در صورت تکرار به پلیس 110 گزارش دهند.

رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان زنجان با بیان اینکه اتحادیه‌های تعویض‌روغنی و لاتسیک‌فروشان در شُرف ادغام است، گفت: خدمات خودرو از قبیل پنچرگیری، تعویض‌روغنی و لاستیک‌فروشی در سراسر ایران، یک صنف است و فقط در زنجان جدا بود که آن هم در شرف ادغام است.

وی اظهار داشت: با این حساب، تعویض‌روغنی‌ها هم می‌توانند خدمات فروش لاستیک و پنچرگیری را انجام دهند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر