logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۹۲۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
شهردار زنجان خبر داد؛

مخالفت کمیته تطبیق با مصوبه طرح پروژه میدان 15 خرداد زنجان

مخالفت-کمیته-تطبیق-با-مصوبه-طرح-پروژه-میدان-15-خرداد-زنجان
شهردار زنجان در مورد پروژه میدان 15 خرداد گفت: مصوبه طرح 15 خرداد با مخالفت کمیته تطبیق مواجه شده و تا به امروز مصوبه این پروژه تایید نشده است.

حبیب ملایی‌یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در طراحی المان میدان ۱۵خرداد از هنرمندان و طراحان به نام استان دعوت شد تا طرح‌های خود را با موضوع 15 خرداد ارائه دهند.

وی تصریح کرد: در این مسابقه از هنرمندانی که در سطح استان زنجان فعالیت دارند و حتی برخی از هنرمندان استانی که در سطح کشور هم مطرح هستند حضور داشتند.

شهردار زنجان با بیان اينکه این هنرمندان در فرصت زمانی داده شده طرح‌های خود را ارائه دادند ابراز کرد: طرح‌های ارائه شده در کارگروه ویژه‌ای که برای پروژه میدان 15 خرداد تشکیل شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اينکه بعد از داوری از مجموع طرح‌های ارائه شده سه طرح برگزیده شدند عنوان کرد: دو ماه روی طرح اول که توسط یکی از هنرمندان برجسته استان طراحی شده بود کار شد تا به نقشه عملیاتی تبدیل شود.

یگانه با اشاره به اینکه کمیته‌ای که مسئولیت تهیه نقشه طرح را داشت نتوانست در زمان مقرر شده طرح را تبدیل به نقشه عملیاتی کند گفت: طرح اول به دلیل اینکه امکان برآورد و تبدیل شدن طرح به معاهدات عددی و نقشه را نداشت کنار گذاشته شد و طرح دوم به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد.

وی با تاکید براینکه در تلاش هستیم طرح انتخاب شده اجرا شود افزود: تا به امروز این موضوع عملیاتی نشده است.

شهردار زنجان عنوان کرد: طرح انتخاب شده در کارگروه استانی سیما و منظر که ذیل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان بوده مطرح شد و به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و به تایید رسید.

وی با بیان اینکه همچنین مراحل تصویب این طرح در کمیسیون ماده 5 استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی زنجان تشکیل شد، رسیده است ابراز کرد: بعد از تصویب این طرح قرارداد مشخصات و نقشه‌های اجرایی فاز اول و دوم پروژه و نقشه‌های معماری پروژه نیز اخذ شد.

یگانه عنوان کرد: بعد از این اقدامات قرارداد با مهندسین و مشاور طراح پروژه منعقد شد و در حال حاضر نیز کل اجرای فاز اول و دوم پروژه و برآورد اجرای آن نیز تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حدود سه هفته گذشته لایحه‌ای به شورای شهر زنجان مبنی براینکه اجرای مناقصه و آگهی فراخوان به شورا تحویل داده شد تا پیمانکار اجرایی پروژه انتخاب شود ادامه داد: این موضوع در شورا مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید و بعد از این اتفاق کمیته تطبیق استان آن را مغایر قانون نشناخت.

شهردار زنجان تاکید کرد: بعد از این اتفاق اعضای شورای شهر زنجان دوباره جلسه‌ای را برگزار کردند که به دلیل طولانی شدن روند طراحی پروژه و اخذ مصوبه‌های کمیسیون‌ها و کمیته‌ها این طرح توسط خود طراح اجرا شود.

وی با بیان اینکه بار دیگر مصوبه‌‌ای توسط شورا به کمیته تطبیق ارسال شد که متاسفانه باز هم با اجرای پروژه توسط این کمیته مخالفت شد ابراز کرد: آخرین مصوبه شورا نباید از سوی کمیته تطبیق مورد مخالفت قرار می‌گرفت اما با این حال در تلاش هستیم این پروژه نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

یگانه با تاکید براینکه منتظر تایید فرمانداری برای اجرای این پروژه هستیم گفت: در صورت عدم تایید فرمانداری باید شورا روش دیگری برای اجرای پروژه انتخاب کند.

وی با اشاره به اینکه المانی‌هایی که این روزها در سطح شهر نصب می‌شود بیشتر مفهومی طراحی می‌شود خاطرنشان کرد: المان میدان 15 خرداد به صورت مفهومی طراحی شده و نمایانگر نهضت 15 خرداد است.

شهردار زنجان ابراز کرد: در نصب المان میدان انقلاب زنجان نیز هجمه‌های زیادی به شهرداری وارد شد در حالی که این المان نماد یوم العباس را برای جهانیان مخابره می‌کند و یکی از المان‌های مطرح برای زنجان محسوب می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر